معرفی فرودگاه بارسلونا در اسپانیا

به گزارش مجله پریها، تا چندی پیش فرودگاه ها را فقط مکانی برای نشستن و برخاستن هواپیما می دانستند اما امروزه فرودگاه ها به عنوان دروازه ورود به مقصد در زیباتر دیده شدن و امکانات مدرنی که به گردشگران ارائه می دهند با یکدیگر رقابتی تنگاتنگ دارند. تا جایی که بسیاری از آن ها در لیست جاذبه گردشگری مقاصد قرار گرفته اند. در این مطلب می خواهیم با فرودگاه بارسلونا و امکانات آن آشنا شویم.

معرفی فرودگاه بارسلونا در اسپانیا

شهر بارسلونا در کنار مادرید، مالاگا و تنریف در لیست پرگردشگرترین مقاصد قرار می گیرد. از این رو پروازهای بسیاری روزانه از مقاصد مختلف به این شهر زیبا انجام می شوند و همین فرودگاه بارسلونا را به عنوان دروازه ورود به این شهر حائز اهمیت می کند. پس اگر می خواهید بدانید در این فرودگاه بزرگ چه می گذرد و چگونه از میهمانان اسپانیا استقبال می شود، ادامه مطلب را از دست ندهید.

تاریخچه فرودگاه بارسلونا

فرودگاه بارسلونا از فرودگاه های دو اسمی است که آن را با نام های فرودگاه بار سلونا و فرودگاه ال پارت می شناسند. این فرودگاه بعد از مادرید بزرگترین و پررفت وآمدترین فرودگاه کشور اسپانیا محسوب می شود. فرودگاه ال پارت در سال 1918 راه اندازی شده و اکنون بیش از 50 میلیون مسافر در طول سال از طریق آن جابجا می شوند. جهت هوایی بین بارسلونا - مادرید این فرودگاه در سال 2008 به عنوان ترین شلوغ ترین جهت هوایی دنیا شناخته شد.

بعد از شهرهای اسپانیا، سایر مقاصد اروپایی و شمال آفریقا بیشترین سهم را در جابجایی مسافر در فرودگاه بارسلون دارد. کشورهای آسیای شرقی، آمریکای لاتین و آمریکای شمالی از دیگر مقاصد پروازی در این فرودگاه هستند. نکته مهم اینکه بارسلون از مقاصد اروپایی است که پروازهای آن به طور مستقیم به ایران انجام می شود.

فرودگاه شهر بارسلونا قطب اصلی شرکت های هواپیمایی ویولینگ و ایر نوستروم می باشد. همچنین ایرلاین های ایزی جت، ایر اروپا، نروژین و رایان ایر از ال پارت برای مرکزیت پروازهای خود استفاده می کنند.

اطلاعات فرودگاه

نام فرودگاه: Barcelona-El Prat Airport

نوع فرودگاه: همگانی

کد یاتا: BCN

کد ایکائو: LEBL

تعداد ترمینال ها: این فرودگاه 2 ترمینال اصلی دارد.

قطب اصلی خط هوایی: فرودگاه ال پارت قطب اصلی خط هوایی Vueling، Level است.

فاصله تا مرکز شهری بارسلونا: این فرودگاه در 10 کیلومتری شهر بارسلونا قرار گرفته است.

ترمینال های فرودگاه شهر بارسلونا

فرودگاه بارسلونا 2 ترمینال بزرگ دارد که با نام های T1 و T2 نام گذاری شده اند. هر کدام از ترمینال ها امکانات خاص خود را داشته و جهت پروازهای معین شده استفاده می شوند. ترمینال های فرودگاه 4 کیلومتر با هم فاصله داشته و مسافران می توانند با استفاده از اتوبوس های معین شده به هر دو فرودگاه دسترسی داشته باشند.

ترمینال 1 فرودگاه حدود 550.000 هزارمترمربع مساحت داشته و لقب بزرگترین ترمینال دنیا را به خود اختصاص داده است. این ترمینال پارکینگی با جایگاه 12 هزار ماشین دارد و این خود یکی از بارزترین ویژگی های ترمینال محسوب می شود. 285 بخش چک این، 15 خط برای تحویل چمدان ها و 60 پل اتصال از امکانات ترمینال 1 هستند.

ترمینال 1 از 5 بخش تشکیل شده و پروازهای شینگن و خارج از شینگن را پوشش می دهد. بخش A فرودگاه به پروازهای مادرید اختصاص دارد. بخش B ویژه پروازهایی هستند که در حوزه شینگن فعالیت دارند. بخش C ویژه پروازهای ایرلاین ایرنوسترام است. در بخش D پروازهای قاره اروپا و کشورهایی که خارج از حوزه شینگن قرار دارند انجام می شوند و بخش E پروازهای غیر اروپایی را شامل می شود.

ترمینال 2، سه قسمت به نام های 2A، 2B و 2C دارد. این ترمینال پروازهای ارزان قیمت را پوشش می دهد. بخشی از این ترمینال نیز به ایرلاین ایزی جت اختصاص پیدا کرده است.

امکانات و خدمات فرودگاه

ترمینال 1 فرودگاه بارسلون بیشترین امکانات را به خود اختصاص داده است. رستوران و کافه های ترمینال بسیار لوکس و مجهز بوده و مکانی دنج را جهت استراحت و سرو غذا برای مسافران مهیا می کنند.

فروشگاه ها، فری شاپ ها و مراکز خرید از دیگر امکانات فرودگاه شهر بارسلون هستند. این فروشگاه ها به زیبایی طراحی شده و اجناس متنوعی را ارائه می دهند. بسیاری از مسافران ساعات ترانزیت بین دو پرواز را به گشت وگذار و خرید در این فروشگاه ها اختصاص می دهند.

ترمینال شماره 2 نیز با رستوران ها و کافه ها تجهیز شده است اما از آنجایی که ترمینال شماره 1 جدیدتر است و ویژه مسافران بین المللی ساخته شده سطح خدمات و امکانات آن نسبت به ترمینال 2 بسیار بالاتر است.

چگونه از فرودگاه بارسلونا به مرکز شهر برویم؟

فرودگاه بارسلونا در 12 کیلومتری مرکز شهر قرار گرفته است. خوشبختانه این فرودگاه سیستم حمل و نقلی مجهز دارد و مسافران به راحتی می توانند خود را به مکان مورد نظرشان در بارسلون برسانند.

مترو ارزان ترین و سریع ترین راه برای رسیدن به مرکز شهر است. خط مترو فرودگاه ال پارت در سال 2016 راه اندازی شده و بیشترین نقش را در ترانسفرمسافران از فرودگاه دارد. مسافران می توانند از طریق خط مترو به راحتی و در مدت زمان 20 دقیقه خود را به میدان کاتالونیا برسانند.

اتوبوس های اکسپرس، TMB و نیت باس از دیگر وسیله های مقرون به صرفه برای ترانسفر مسافران هستند. این اتوبوس ها از 5 صبح کار خود را شروع کرده و تا نیمه های شب فعال هستند. از این رو بسیاری از مسافران ترجیح می دهند برای رسیدن به مرکز شهر از اتوبوس ها استفاده کنند.

علاوه بر مترو و اتوبوس تاکسی ها نیز از وسیله های حمل و نقل عمومی برای ترانسفر مسافران از فرودگاه به مرکز شهر هستند. طبیعتا تاکسی ها گرانترین بخش حمل و نقل را به خود اختصاص می دهند. اما با این حال بسیارند مسافرینی که تاکسی را برای ترانسفر ترجیح می دهند. تاکسی های فرودگاه در ورودی ترمینال ها مستقر هستند و با احتساب ترافیک احتمالی، در مدت زمان 30 تا 40 دقیقه به مرکز شهر بارسلون می رسند.

منبع: ستاره ونک
انتشار: 25 مهر 1399 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 3678

به "معرفی فرودگاه بارسلونا در اسپانیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی فرودگاه بارسلونا در اسپانیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید