مرکز جدید اطلاع رسانی دارو و سموم استان تهران افتتاح شد

به گزارش مجله پریها، به گزارش خبرنگاران، مهرناز خیراندیش مدیرکل دفتر نظارت و پایش فرآورده های سلامت سازمان غذا و دارو در مراسم افتتاح مرکز اطلاع رسانی دارو و سموم سامانه 190 استان تهران با بیان این مرکز بیش از 20 سال سابقه دارد، گفت: این مرکز برای اولین بار در معاونت غذا و دارو یا سازمان غذا و دارو شکل گرفت که در زمینه عوارض دارویی، تداخلات دارویی و غیره فعال بود، سپس به مرور زمان این مراکز در دانشگاه های علوم پزشکی نیز ایجاد شدند.

مرکز جدید اطلاع رسانی دارو و سموم استان تهران افتتاح شد

وی با بیان اینکه مراکز پاسخ گویی دارو و سموم در بیش از 70 درصد دانشگاه های علوم پزشکی کشور دایر است، اظهار کرد: پاسخگویی مناسبی از طریق سامانه 190 در دانشگاه ها اعمال می گردد. در این مراکز افراد پاسخگو نیز آموزش های لازم را دیده اند و یاری های زیادی را به افزایش آگاهی مردم و افراد متخصص می نمایند.

مدیرکل دفتر نظارت و پایش فرآورده های سلامت سازمان غذا و دارو با اشاره به سیاست های دولت و وزارت بهداشت مبنی بر انتقال خدمات از ستاد به صف و دانشگاه های علوم پزشکی، بیان کرد: نظر به اینکه این خدمات کاملا علمی است، مرکز پاسخگویی دارو و سموم استان تهران به دانشگاه علوم پزشکی تهران و مجموعه داروخانه های 13 آبان منتقل شد.

خیراندیش با بیان این که حجم کاری مرکز اطلاع رسانی دارو و سموم استان تهران بالاست و تماس های شهرستان ها نیز بعضا به این مرکز متصل می گردد، اضافه کرد: با توجه به بالا بودن تعداد تماس ها مقرر شد این مرکز برون سپاری گردد، که بر این اساس آنالیز های علمی این اقدام چندین ماه به طول انجامید و در نهایت امروز مرکز پاسخگویی دارو و سموم استان تهران به دانشگاه علوم پزشکی تهران و مجموعه داروخانه های 13 آبان منتقل شد.

وی با تاکید بر اینکه سامانه 190 همچنان در سازمان غذا و دارو مستقر خواهد بود، اظهار داشت: این سامانه در حوزه اطلاعات دارویی فعال خواهد بود که انتظار می رود با این اقدام شاهد ارتقای کمی و کیفی این سامانه باشیم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 21 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 2004

به "مرکز جدید اطلاع رسانی دارو و سموم استان تهران افتتاح شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرکز جدید اطلاع رسانی دارو و سموم استان تهران افتتاح شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید