بازسازی شهر تاریخی سیروان ایلام

به گزارش مجله پریها، عبدالمالک شنبه‌زاده، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام اظهار کرد: با اختصاص چهار میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی عملیات حفاظت، آماده سازی و بازسازی شهر تاریخی سیروان شروع می‌شود.

بازسازی شهر تاریخی سیروان ایلام

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

وی افزود: شهر تاریخی سیروان مربوط به دوره ساسانیان است و در این شهرستان، روستا سراب کلان واقع شده و این اثر در سال 1380 با شمارهٔ ثبت 4165 به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان ایلام ادامه داد: اجرای طرح ساماندهی محوطه تاریخی سیروان، مستندسازی و مستندنگاری محوطه تاریخی، تهیه و نصب تابلو معرفی در مسیرهای منتهی به اثر و ایجاد مبلمان از جمله اقداماتی است که در این محوطه تاریخی انجام می‌شود.

وی اضافه نمود: این شهر در دوران شکوه و عظمت خود مرکز ایالت ماسبذان از شهرهای مهم و آباد ایران در دوره ساسانی بوده و وجود پل‌ها، راه‌ها، محوطه‌ها، قلعه‌های فراوان و سکونت‌گاه‌های باستانی در این محوطه گویای اهمیت این شهر است.

مهر نوشت، شنبه‌زاده ادامه داد: محوطه تاریخی سیروان در 60 کیلومتری مرکز استان و 15 کیلومتری شهر لومار واقع شده است که مربوط به دوره ساسانی و قرون اولیه اسلامی است و در سال 1380 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

منبع: گردشبان
انتشار: 22 آذر 1399 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 3805

به "بازسازی شهر تاریخی سیروان ایلام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی شهر تاریخی سیروان ایلام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید