مدیران خوزستان حق خروج از استان را ندارند، آماده باش دستگاه ها

به گزارش مجله پریها، به گزارش خبرنگاران، غلامرضا شریعتی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به بارش های قابل ملاحظه در روزهای آینده در بالادست رودخانه های استان، اظهار کرد: بارش های فراوانی در بالادست و پایین دست سدهای خوزستان پیش بینی شده است. به همین دلیل جاری شدن روان آب ها و سیلاب ها ممکن است مشکلاتی را برای برخی مناطق ایجاد کند که در این خصوص بازدیدهایی از مناطق مختلف صورت گرفت و اقدامات لازم انجام شد.

مدیران خوزستان حق خروج از استان را ندارند، آماده باش دستگاه ها

وی اضافه کرد: تمام مأموریت های مدیران استانی لغو و مدیران دستگاه های اجرایی باید در استان خوزستان حضور داشته باشند. همچنین دستگاه های اجرایی باید کشیک در مدیریت بحران استان قرار دهند. فرمانداران شهرستان ها نیز از حضور در مرکز استان برای جلسات خودداری نمایند، همچنین ستاد مدیریت بحران شهرستان ها امروز باید تشکیل گردد.

استاندار خوزستان عنوان نمود: حجم آب قابل ملاحظه پشت سد کرخه پیش بینی می گردد و ممکن است خروجی سد کرخه افزایش یابد؛ بنابراین ضروری است تالاب هورالعظیم ظرفیت بیشتری برای پذیرش آب داشته باشد. مخزن شماره 4 و 5 که استفاده بهینه زیادی از آن ها نمی گردد به طور موقت بازگشایی می شوند تا به ظرفیت تالاب اضافه کرده گردد و حجم آب خروجی مسئله ای برای مردم منطقه ایجاد نکند.

وی گفت: برای خروجی آب از سد دز مدیریت لازم باید صورت بگیرد. همچنین فیوز پلاک نهر بحره قرار شد همین امروز توسط جهاد نصر بازگشایی گردد.

شریعتی با اشاره به احتمال خطر برای بعضی روستاها، اظهار کرد: آبفار روستایی آب را به میزان لازم برای روستاهای در معرض خطر تأمین کند. همچنین عشایری که در راستا سیلاب قرار دارند باید جابه جا شوند.

استاندارخوزستان اضافه کرد: بعضی از مصوبات جلسه مدیریت بحران باید همین امروز اجرایی گردد و مدیرکل مدیریت بحران استان پیگیر اجرایی شدن مصوبات باشد تا در سیلاب ها و بارش های روزهای آینده کم ترین مشکل و دغدغه وجود داشته باشد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 13 خرداد 1398 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 2188

به "مدیران خوزستان حق خروج از استان را ندارند، آماده باش دستگاه ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدیران خوزستان حق خروج از استان را ندارند، آماده باش دستگاه ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید