طرز تهیه مارمالاد کیوی

به گزارش مجله پریها، در مطلب زیر طرز تهیه مارمالاد کیوی را به شما آموزش می دهیم.

طرز تهیه مارمالاد کیوی

به گزارش، در اینجا برای شما طرز تهیه مارمالاد کیوی خوشمزه را ارائه نموده ایم که در این فصل میتوانید با کیوی های تازه تهیه نموده و لذت ببرید.

مواد اولیه مارمالاد کیوی

کیوی: 1 کیلوگرم

شکر: 1 کیلوگرم

پودر ژلاتین: 1 قاشق چای خوری

آب: 1 لیوان

گلاب: 1 لیوان

پودر هل سبز: 1/4 قاشق مربا خوری

پودر زیره سبز: 1/8 قاشق مربا خوری

دستور تهیه مارمالاد کیوی بدون ژلاتین

1. ابتدا کیوی ها را پوست بگیرید و خرد کنید و داخل قابلمه ریخته و روی آن آب و گلاب بریزید و به مدت 10 تا 15 دقیقه (بسته به سفتی کیوی) آن را بپزید پس از این مدت شکر را روی کیوی ها بریزید و 20 دقیقه بگذارید مربا بجوشد، همزمان مارمالاد را هم بزنید تا شکر خوب حل گردد، کف روی مارمالاد را نیز با قاشق بگیرید.

2. پس از جوشیدن آن را با میکسر یا پشت چنگال خوب له کنید تا یکدست گردد، پس از یکدست شدن 15 دقیقه دیگر بگذارید مربا بجوشد.

3. پودر ژلاتین را داخل کاسه ای بریزید و کمی آب روی آن بپاشید و روی حرارت بخار آب قرار دهیدیا داخل مایکروویو بگذارید تا حل گردد سپس به همراه پودر هل و زیره آن زا به مارمالاد اضافه کنید و قابلمه را از روی حرارت بردارید، روی قابلمه را بپوشانید و 2 ساعت در دمای اتاق قرار دهید تا سرد گردد سپس داخل شیشه های تمیز بریزید و داخل یخچال قرار دهید.

در صورت تمایل از میزان ژلاتین پبشتری بهره ببرید تا مارمالاد سفت شده و برای تزیین هم مناسب گردد. بهتر است بعد از آماده شدن 2 قطره رنگ خوراکی سبز هم به مارمالاد اضافه کنید تا خوشرنگ تر گردد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 3 فروردین 1398 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 1773

به "طرز تهیه مارمالاد کیوی" امتیاز دهید

1 کاربر به "طرز تهیه مارمالاد کیوی" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه مارمالاد کیوی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید