لیگ کنفرانس اروپا، رقابتی که همه کشورهای عضو یوفا را درگیر خواهد نمود!

به گزارش مجله پریها، از فصل 2022 برای اولین بار پس از 23 فصل، فوتبال باشگاهی اروپا شاهد برگزاری سه رقابت باشگاهی خواهد بود.

لیگ کنفرانس اروپا، رقابتی که همه کشورهای عضو یوفا را درگیر خواهد نمود!

با ما سفر کنید و با قیمت تور اروپا پاییز 1400 از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از طرفداری و وب سایت یوفا، نام سومین رقابت باشگاهی اروپا، لیگ کنفرانس اروپا (UEFA Europa Conference League) خواهد بود، که از سال 2022 شروع شده و هدف آن شرکت باشگاه های بیشتر و سهیم کردن کشورهای بیشتر در رقابت های باشگاهی اروپا است.

در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا حداقل 14 قهرمان رقابت های داخلی حاضر هستند، در مرحله گروهی لیگ اروپا بین 8 تا 11 قهرمانی رقابت های داخلی حضور پیدا می نمایند و بین 9 تا 12 قهرمان رقابت های داخلی نیز در مرحله گروهی لیگ کنفرانس اروپا شرکت خواهند کرد.

تیم های شرکت نماینده در لیگ کنفرانس اروپا

در این رقابت ها 184 تیم از تمامی 55 کشور عضو یوفا شرکت خواهند کرد، که 46 باشگاه به وسیله حذف از لیگ قهرمانان اروپا و لیگ اروپا در این مسابقات حاضر خواهند شد. قبل از برگزاری مرحله گروهی، سه مرحله مقدماتی و یک مرحله پلی آف برگزار می گردد (که آن هم شامل یک جهت اصلی و یک جهت قهرمانان خواهد بود برای تیم هایی که به وسیله لیگ قهرمانان اروپا و لیگ اروپا راهی این رقابت ها می شوند.)

در مجموع 32 تیم، برگزار نماینده مرحله گروهی این مسابقات خواهند بود که هیچ تیمی به صورت مستقیم در مرحله گروهی حاضر نخواهد شد، بلکه:

  • 17 تیم به وسیله جهت اصلی لیگ کنفرانس اروپا راهی مرحله گروهی می شوند.
  • 5 تیم به وسیله جهت قهرمانان لیگ کنفرانس اروپا راهی مرحله گروهی می شوند.
  • 10 تیم از تیم های حذف شده در مرحله پلی آف لیگ اروپا راهی مرحله گروهی می شوند.

نحوه برگزاری لیگ کنفرانس اروپا

32 تیم حاضر در این رقابت ها در 8 گروه 4 تیمی تقسیم می شوند و پس از آن پلی آف مراحل حذفی و سپس مراحل یک هشتم نهایی، یک چهارم نهایی، نیمه نهایی و فینال برگزار خواهد شد.

از هر گروه تیم صدرنشین مستقیماً به مرحله بعدی صعود می نماید و پلی آف مراحل حذفی میان 8 تیم دوم گروه های لیگ کنفرانس اروپا و 8 تیم سوم برتر گروه های لیگ اروپا برگزار می گردد.

میزبان اولین فینال لیگ کنفرانس اروپا

شهر تیرانا در کشور آلبانی برگزار نماینده اولین فینال لیگ کنفرانس اروپا خواهد بود. ورزشگاه نشنال آرنا با گنجایش 21690 نفر محل برگزاری فینال خواهد بود.

زمان برگزاری مسابقات لیگ کنفرانس اروپا

مسابقات لیگ کنفرانس اروپا همچون لیگ اروپا در روزهای پنج شنبه برگزار خواهد شد، با این حال فینال این مسابقات یک هفته پس از فینال لیگ اروپا برگزار می گردد. ساعت برگزاری مسابقات نیز 21:15 و 23:30 خواهد بود.

قهرمانی در لیگ کنفرانس اروپا چه مزیتی خواهد داشت

اگر باشگاه قهرمان به وسیله رقابت های داخلی مجوز حضور در مراحل گروهی لیگ قهرمانان اروپا و لیگ اروپا را کسب نکرده باشد، به طور مستقیم در مرحله گروهی فصل آینده لیگ اروپا حضور پیدا خواهد نمود.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 15 دی 1399 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 3857

به "لیگ کنفرانس اروپا، رقابتی که همه کشورهای عضو یوفا را درگیر خواهد نمود!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لیگ کنفرانس اروپا، رقابتی که همه کشورهای عضو یوفا را درگیر خواهد نمود!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید