بازیکنان ایرانی انتخاب بزرگ هستند و همواره در بین برترین های دنیا

به گزارش مجله پریها، ستاره اسپانیایی لالیگای اسپانیا گفت: تیم ایران همواره تمام کوشش خود را می نماید، زیرا آن ها استعداد های زیادی دارند. آن ها بعلاوه بسیار قوی هستند و سخت بازی می نمایند، به همین علت است که آن ها یک انتخاب بزرگ هستند و همواره در بین برترین های دنیا نیز قرار دارند.

بازیکنان ایرانی انتخاب بزرگ هستند و همواره در بین برترین های دنیا

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرنگاران، میگوئل سایاگو ماتری یک بازیکن فوتسال اهل اسپانیا است که زاده 9 مه 1985 در پالما مایورکا است او در دوران حضور خود توانست در عرصه ملی هم به افتخارات بیشماری دست پیدا کند و هم بیش از صد بازی ملی را به ثبت برساند و به نوعی جزو بازیکنان مطرحی در این کشور باشد که توانسته بالای 100 بازی ملی انجام دهد.

او که از سال 2011 تا به امروز در تیم ال پوزو مورسیا حضور دارد سابقه خوبی از رویایی با بازیکنان ایران تجربه نموده است. با توجه به قهرمانی تیم پالما مایورکا در لیگ قهرمانان اروپا که در ترکیب آن تیم دو بازیکن ایرانی به نام حسین طیبی و مسلم اولادقباد حضور دارند و بعلاوه شرایط فوتسال ایرانی و .. یک مصاحبه اختصاصی با او ترتیب دادیم که در زیر می خوانید:

* درحال حاضر شرایط شما در جدول چگونه است؟

باید همه آرام باشند، زیرا زمانی که خیلی سخت به نظر می رسید توانستیم خود را نجات دهیم. در حال حاضر در رده دوازدهم هستیم، اما نکته مهم بعد از یک فصل بد این است که خودمان را نجات دادیم.

*چند بازی تا خاتمه فصل به جای مانده و لیگ سال جاری را چطور دیدید؟

فصل برای ما سخت بود، زیرا در ابتدای سال نوهم بزرگی برای انجام یک کار مهم داشتیم، اما نتایج با ما همراه نبود و متأسفانه خودمان را بسیار پایین می دیدیم، اگرچه توانستیم از شرایط سخت خارج شویم.

*در خصوص تیم فوتسال بارسلونا چه می گویید؟

بارسلونا تیم فوق العاده ای دارد، اگرچه تقریباً در همه ورزش ها اکنون نیرو ها برابر شده اند (ما می بینیم که همه تیم ها می مانند و شانس بُرد دارند).

*چقدر از نتایج راضی بودید؟

من از نتایج خیلی راضی نبودم، چون شما همواره بیشتر می خواهید و تا حد امکان یاری می کنید تا بتوانید به اتفاقات خوبی برسید و تماشا شما در کنار نتایج ضعیف چندان خوب نیست و خیلی سخت است. اما همانطور که به شما گفتم با وجود اینکه ما در طول فصل چطور بودیم، هر طور بود پیروز شدیم در لیگ بمانیم.

*نظر شما در خصوص قهرمانی پالما در لیگ قهرمانان چیست؟

باورنکردنی، یک دستاورد کاملاً شایسته، هر سال آن ها به چیز های زیادی نزدیک بودند و به میزان کافی خوش شانس نبودند که به آن برسند و در این لیگ قهرمانان برای رسیدن به آن آمده بودند و تمام فصل را به برترین وجه خودش مدیریت کردند تا همه چیز را به خطر بیندازند و برنده این جام شوند، به نظرم آن ها سزاوار این قهرمانی بودند.

*توصیف شما از بازیکنان ایرانی پالما حسین طیبی و اولاد قباد چیست؟

برای من آن ها حسین طیبی و مسلم اولادقباد بازیکنان بسیار خوبی هستند، خوبی این نوع بازیکنان از ایران (که بسیار با استعداد هم هستند) این است همواره رقابت می نمایند و مسابقات سخت را دوست دارند.

*به عنوان یک اسپانیایی فکر می کردی پالما 2 تیم قدرتمند پرتغالی را شکست دهد و قهرمان اروپا گردد؟

به عنوان یک اسپانیایی و به عنوان یک مایورکایی به این تیم و بازیکنانش اعتماد داشتم و می دانستم این عنوان را کسب خواهند کرد، زیرا در خانه بازی می کردند و همه مردم نیز در کنار آن ها بودند و این به خودی خود برای آن ها به نتیجه منجر شد. خوشحالم تیم شهرم به این افتخار بزرگ دست یافت.

*نظرت درباره فوتسال ایران چیست و نتایج را چگونه دیدی؟

تیم ایران همواره تمام کوشش خود را می نماید، زیرا آن ها استعداد های زیادی دارند. آن ها بعلاوه بسیار قوی هستند و سخت بازی می نمایند، به همین علت است که آن ها یک انتخاب بزرگ هستند و همواره در بین برترین های دنیا نیز قرار دارند.

*با کدام بازیکن ایرانی در ارتباط هستی؟

من با طیبی رابطه خوبی دارم، علاوه بر اینکه هر چند وقت یک بار روبه روی همدیگر قرار می گیریم، به نظرم مردم احتیاج داشتند او را در اسپانیا ببینند (تا تایید نمایند که او چه بازیکن بزرگی است).

*در جام دنیای بعدی کدام تیم ها قهرمان می شوند و شانس بازیکنان فعلی اسپانیا برای قهرمانی چقدر است؟

من دوست دارم در جام دنیای کاپ قهرمانی از آن تیم ما اسپانیا باشد، اما با توجه به اینکه امروزه بسیاری از تیم های ملی گزینه هایی دارند، به مانند برزیل که از نظر بازیکنان شاید قدرتمندترین تیم دنیا را داشته باشد. اما این هم درست است که این به تنهایی نمی تواند عامل برنده شدن یک تیم باشد، پرتغال، آرژانتین، روسیه، ایران، قزاقستان، همه آن ها بسته به اینکه چگونه به آن جام دنیای برسند، می توانند آن را ببرند. نکته مهم این است که یک نمایش عالی ببینیم و دوستداران فوتسال از آن نهایت لذت را ببرند.

*بازی های زیادی در سطح ملی انجام دادید، برای کسب عنوان چه چیزی به دست نیاوردید و دوست داشتید به چه چیزی برسید؟

بدون شک فتح جام دنیای چیزی است که من بیش از همه می خواستم به آن برسم.

*به عنوان مربی دوست دارید کدام بازیکنان را در تیم خود ببینید؟

در نهایت ترکیبی از همه چیز، افرادی که بیش از همه متعهد هستند، ارزش ها را می دانند و به سایرین منتقل می نمایند، آشکارا با استعداد نیز هستند. اما امروزه شاید بتوان بدون این همه استعداد هم جام را فتح کرد، به همین علت است که ترکیبی از هر دو موارد برایم مهم است.

*برترین و بدترین خاطره شما چیست؟

برترین خاطره من قهرمانی اروپا 2016 است که توانستیم قهرمان شویم (تیم بسیار متحدی بودیم). بدترین هم شاید وقتی مربوط به زمانی باشد که دچار آسیب شدگی شدم و این مساله ناگهان همه چیز را برایم تغییر داد (سال 2019). به نظرم بدترین اتفاقی که ممکن است برای یک بازیکن یا ورزشکار بیفتد این است که آسیب جدی ببیند.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 31 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 31 اردیبهشت 1402 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 4826

به "بازیکنان ایرانی انتخاب بزرگ هستند و همواره در بین برترین های دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازیکنان ایرانی انتخاب بزرگ هستند و همواره در بین برترین های دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید