لیبی، انتقاد شورای عالی دولت از دخالت های مصر؛ مخالفت حفتر با تمدید آتش بس

به گزارش مجله پریها، شورای عالی دولت لیبی خواهان جلوگیری از دخالت های آشکار مصر در امور این کشور شد.

لیبی، انتقاد شورای عالی دولت از دخالت های مصر؛ مخالفت حفتر با تمدید آتش بس

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رسانه های لیبی، شورای عالی دولت لیبی دخالت های آشکار دولت مصر در امور این کشور را محکوم کرد.

این شورا مصر را به کوشش برای متشنج کردن اوضاع در لیبی و نقض قطعنامه های شورای امنیت به وسیله حمایت از بعضی طرف ها و تجهیز آنها به سلاح متهم کرد.

شورای عالی دولت لیبی از دولت وفاق ملی و وزارت خارجه این کشور خواست که مواضعی قاطعانه برای جلوگیری از اینگونه دخالت ها اتخاذ نمایند.

از سوی دیگر هیئت سازمان ملل متحد در لیبی بر تمایل خود برای برقراری آتش بس دائمی در لیبی بعد از انتها یافتن آتش بس در تعطیلات عید سعید قربان تاکید نمود.

مخالفت حفتر با تمدید آتش بس

منابع مطلع لیبی به روزنامه الشرق الأوسط گفتند که خلیفه حفتر فرمانده گروه موسوم به ارتش ملی لیبی با کوشش ها برای تمدید آتش بس در طرابلس مخالفت نموده است.

نیروهای حفتر و دولت وفاق ملی با پیشنهاد سازمان ملل برای آتش بس از روز یکشنبه موافقت کردند اما این آتش بس با ادامه درگیری ها بین دو طرف نقض شد.

ژنرال خلیفه حفتر که فرمانده گروه موسوم به ارتش لیبی است شرق لیبی را در کنترل خود دارد و غرب لیبی از جمله شهر طرابلس پایتخت این کشور در کنترل دولت وفاق لیبی است که توسط سازمان ملل به رسمیت شناخته شده است.

چندی پیش حفتر که از سوی بعضی از کشورها از جمله مصر و امارات حمایت می گردد، برای تصرف شهر طرابلس نیروهای خود را به سمت غرب لیبی گسیل داشت تا به زعم خود آنجا را از عناصر تروریست پاکسازی نمایند. حملات حفتر به طرابلس اندکی قبل از شروع کنفرانس ملی فراگیر که قرار بود با نظارت سازمان ملل در شهر غدامس برگزار گردد شروع شد.

در مقابل، نیروهای شورای ریاست جمهوری لیبی نیز به مقابله با آنها در اطراف شهر طرابلس پرداختند که تنش ها در این مناطق همچنان ادامه دارد.

در پی این درگیری ها که از چهارم آوریل گذشته شروع شده است بیش از یک هزار نفر کشته و 5500 نفر نیز زخمی شده اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 20 شهریور 1398 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 2705

به "لیبی، انتقاد شورای عالی دولت از دخالت های مصر؛ مخالفت حفتر با تمدید آتش بس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لیبی، انتقاد شورای عالی دولت از دخالت های مصر؛ مخالفت حفتر با تمدید آتش بس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید