لژیونر شدن صیادمنش به سود استقلال است یا ضرر؟

به گزارش مجله پریها، در گزارشی به آنالیز نحوه انتقال اللهیار صیادمنش به یک تیم خارجی و نحوه سود و ضرر استقلال از این انتقال پرداختیم.

لژیونر شدن صیادمنش به سود استقلال است یا ضرر؟

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرنگاران، روز گذشته طرفداران استقلال با دیدن امیرحسین فتحی مدیرعامل و علی خطیر معاون ورزشی باشگاه استقلال درباره بحث انتقال اللهیار صیادمنش مهاجم جوان آبی پوشان انتقادهایی را مطرح نموده و حتی به فتحی اخطار دادند که در صورت فروش صیادمنش به او لقب خیانت کار را خواهند داد! وینفرد شفر نیز تا زمانی که سرمربی استقلال بود، بارها در مصاحبه هایش به مدیران باشگاه اعلام می کرد که صیادمنش ارزش یک میلیون دلاری دارد و باید در استقلال بماند.

پیگیری خبرنگاران نشان می دهد که مذاکراتی با باشگاه استقلال از سوی یک تیم ترکیه ای برای انتقال صیادمنش انجام و حتی توافقاتی نیز انجام شده، اما امضای نهایی نشده است. موضوع انتقال صیادمنش پیش از برکناری وینفرد شفر بوده و مربوط به دیروز و امروز نیست، اما چون باشگاه استقلال باید مبلغ زیادی برای فسخ قرارداد شفر و دستیاران خارجی خود بدهد، همه سود انتقال صیادمنش را به پای هزینه برای فسخ قرارداد سرمربی پیشین استقلال نوشته اند.

مدیران استقلال به این نتیجه رسیده بودند که با توجه به عدم درآمدزایی باشگاه از حق پخش تبلیغات دور زمین یا بلیت فروشی و ... بهتر است که راه دیگری برای درآمدزایی پیدا کند. وقتی پیشنهاد خوب اقتصادی برای جذب صیادمنش رسید، مسئولان استقلال پیشنهاد یک میلیون دلاری داده که با توجه به قیمت دلار چیزی نزدیک به 14،15 میلیارد تومان خواهد بود. از طرفی، در این قرارداد ذکر خواهد شد که 25 درصد از انتقال صیادمنش به تیم دوم و همچنین 20 درصد برای انتقال به تیم سوم به باشگاه استقلال اختصاص داده می گردد که برآورد اقتصادی آن روی هم حدود 4 میلیون دلار می گردد یعنی چیزی نزدیک به 60 میلیارد تومان!

صیادمنش جوان با وجود اینکه سال اول حضورش در استقلال را پشت سر گذاشت، در نیم فصل اول در نیمه دوم به میدان می رفت و در نیم فصل دوم نیز بیشتر بازی ها مصدوم بوده است. بعضی ها اعتقاد دارند که استقلال باید از صیادمنش برای سال های بعد در تیمش استفاده کند، اما مدیران باشگاه بر این باورند که باشگاه باید به گونه ای راهی برای درآمدزایی پیدا کند که هم فکر فصل آینده باشد و هم بتواند تیم فصل بعد خود را آماده کند. کاری که خیلی از تیم های جهان انجام می دهند.

ظاهرا انتقال صیادمنش موضوع بین احساس و منطق است، احساسی که طرفداران برای داشتن بازیکن مستعد دارند و استفاده استقلال از آن و دیگری بحثی است که مدیران باشگاه اعتقاد دارند باید منطقی فکر نموده و دنبال درآمدزایی باشند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 25 تیر 1398 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 2446

به "لژیونر شدن صیادمنش به سود استقلال است یا ضرر؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لژیونر شدن صیادمنش به سود استقلال است یا ضرر؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید