قهوه به عنوان ملین چقدر موثر است؟

به گزارش مجله پریها، مجله پزشکی دکتر سلام/بیشتر افراد در موارد یبوست شدید از قهوه به عنوان ملین استفاده نمی کنند ، اما وقتی مسائل گوارشی جزئی باشد ، قهوه می تواند بسیار موثر باشد. اثر بخشی آن ، به سلامت جسمی فعلی وی و هرگونه شرایط زمینه ای بستگی دارد. برای برخی از افراد ، قهوه در واقع نتیجه عکس دارد و باعث یبوست شدید می شود. همچنین می تواند باعث کم آبی بدن شود. بنابراین قهوه اثرات ملین دارد ، اما در صورت نیاز به ملین ، معمولاً بهترین گزینه نیست.

قهوه به عنوان ملین چقدر موثر است؟

چرا قهوه ملین است؟

دلیل این که این نوشیدنی به عنوان ملین کار می کند این است که باعث تحریک حرکات چرخشی می شود که غذا را از طریق سیستم هضم حرکت می دهد. تسریع در این فرایند با استفاده از قهوه به عنوان ملین می تواند باعث شل شدن مدفوع شود ، که می تواند ناراحت کننده باشد. این پتانسیل برای ایجاد اختلال در فرایند طبیعی هضم به تأثیر قهوه در ایجاد حرکات روده اشاره دارد

معمولا افراد هنگام مصرف این نوشیدنی برای مدت طولانی ، توانایی بالقوه قهوه را به عنوان ملین کشف می کنند. از آنجا که بسیاری از افراد هر روز قهوه می نوشند ، قهوه می تواند در تنظیم حرکات روده شخص بسیار موثر باشد. استفاده از قهوه به عنوان ملین معمولاً به اندازه ملین های خریداری شده در داروخانه موثر نیست. به همین علت ، برخی از افراد پس از مصرف این نوشیدنی به همراه صبحانه ، هرگز متوجه منبع دفع مداوم خود نمی شوند.

یبوست و نوشیدن قهوه

برای افرادی که شرایط خاصی دارند ، قهوه در واقع باعث یبوست می شود. یکی از راه های این کار کم آبی در بدن است که به نوبه خود باعث یبوست می شود. برخی اینطور فکر می کنند که افراد به دلیل حساسیت به خود قهوه دچار یبوست می شوند ، اما برخی افراد این شرایط را به عنوان واکنش به شیر یا خامه که همراه قهوه نوشیده می شود ، تجربه می کنند. به همین ترتیب ، برخی از افراد به کافئین موجود در قهوه واکنش نشان می دهند اما متوجه می شوند که قهوه بدون کافئین باعث یبوست نمی شود.

استفاده از قهوه به عنوان ملین در واقع از میزان کافئین آن جدا است. نشان داده شده است که حتی قهوه بدون کافئین باعث حرکت پریستالتیسم به عنوان ملین می شود. نوشیدن قهوه بدون کافئین می تواند ضمن جلوگیری از اثرات تحریک کننده ، از برخی از کمبود آب در بدن همراه با قهوه جلوگیری کند و به طور بالقوه ملین موثرتری را برای برخی از افراد فراهم می کند.

منبع: همگردی
انتشار: 3 بهمن 1399 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 3891

به "قهوه به عنوان ملین چقدر موثر است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قهوه به عنوان ملین چقدر موثر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید