قانون کوچک سازی دولت اجرایی گردد

به گزارش مجله پریها، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه تشکیل وزارت بازرگانی بار اقتصادی زیادی روی دوش دولت می گذارد، گفت: باید قانون کوچک سازی دولت اجرایی گردد.

قانون کوچک سازی دولت اجرایی گردد

به گزارش گروه رسانه های خبرنگاران، ولی ملکی در مصاحبه با مهر، درباره تشکیل وزارت بازرگانی اظهارداشت: سؤال ما این است که تشکیل این وزارتخانه قرار است چه مسئله ای را حل نماید که دولت تا این حد روی آن اصرار دارد.

وی با بیان اینکه لایحه تشکیل وزارت بازرگانی دو بار در مجلس دهم رد شده است، متذکر شد: پس از آنکه وزیر جدید صمت معرفی گردید، بعضی از نمایندگانی که مخالف تشکیل این وزارتخانه بودند، تبدیل به موافق تشکیل این وزارتخانه شدند که معتقدم بخشی از این مخالفت ها و موافقت ها تعصبی و احساساتی است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس توضیح داد: بعضی از نمایندگان صرفا به صورت احساسی و از روی تعصب تصمیم می گیرند به گونه ای که علت موافقت آنان با تشکیل وزارت بازرگانی این است که حیطه وظایف وزیر صمت بسیار گسترده است و وی نمی تواند جوابگوی همه وظایف خود باشد.

ملکی با تأکید بر اینکه در شرایط فعلی کشور به وحدت رویه و تصمیم گیری با اقتدار توسط یک نظام سازمان یافته احتیاج دارد، گفت: اگر وزارت بازرگانی تشکیل گردد، ممکن است واحدهای تولیدی ما درگیر مسائل و مسائل دیگری شوند.

وی با اشاره به اینکه بنده با تشکیل وزارت بازرگانی مخالفم، چرا که تشکیل این وزارتخانه بار اقتصادی زیادی روی دوش دولت می گذارد، ادامه داد: کوچک سازی دولت یک اصل قانونی است و جالب است دولت از یک طرف می گوید تعداد نیروهای انسانی در دستگاه های دولتی بسیار زیاد است و از طرف دیگر وزارتخانه تشکیل می دهد، در حالی که تشکیل وزارتخانه جدید مستلزم جذب نیروی انسانی و چارت بندی جدید است.

ملکی متذکر شد: ما در مجلس هشتم قانونی را به تصویب رساندیم که 21 وزارتخانه به 17 وزارتخانه کاهش یابد و در آن موقع نمایندگان همگی موافق این مسئله بودند و سؤال ما این است که الان چه اتفاقی افتاده که آن نمایندگان مخالف این مسئله شده اند و خواهان تشکیل وزارتخانه جدید هستند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 11 مهر 1398 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 2769

به "قانون کوچک سازی دولت اجرایی گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قانون کوچک سازی دولت اجرایی گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید