فقط اعتبار پروژه تونل زاب ابلاغ گردیده است

به گزارش مجله پریها، دبیر ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان شرقی با بیان این که سال جاری اعتباری برای احیای دریاچه ارومیه به جز اعتبار پروژه تونل زاب به ستاد ابلاغ نشده است، گفت: با تنظیم برنامه ها توسط ستاد احیای دریاچه، دولت اعتبارات را به طور کامل ابلاغ می نماید.

فقط اعتبار پروژه تونل زاب ابلاغ گردیده است

خلیل ساعی در گفت و گو با خبرنگاران با بیان این که طرح انتقال آب رودخانه زاب یکی از مهم ترین پروژه های ستاد احیای دریاچه و دولت بوده و تاکنون پیشرفت خوبی داشته است، اظهار کرد: برای این پروژه، اعتباری بالغ بر 400 میلیارد تومان از محل صندوق توسعه، ابلاغ گردیده است که با اجرای آن سالانه حدود 650 میلیون متر مکعب آب به دریاچه تزریق می گردد.

وی با بیان اینکه پروژه تونل زاب 36 کیلومتر است که تاکنون 22 کیلومتر و 150 متر آن لاینینگ گردیده است، گفت: 13 کیلومتر از این تونل هنوز کار نگردیده است که با تامین به موقع اعتبار پیش بینی می گردد تا اوایل سال 99 به بهره برداری برسد.

دبیر ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان شرقی ادامه داد: عملیات اجرایی مدول دوم تصفیه خانه تبریز برای انتقال پساب ها نیز توسط شرکت آب و فاضلاب استان در دست اجرا بوده و بالای 65 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. با اتمام آن 123 میلیون متر مکعب آب به پیکره دریاچه ارومیه وارد می گردد.

وی اضافه نمود: عملیاتی شدن تصفیه خانه های شهرستان ها نیز برای انتقال پساب ها به دریاچه در دست اقدام است. با عملیاتی شدن تصفیه خانه ارومیه، 55میلیون متر مکعب آب به دریاچه ارومیه وارد می گردد.

ساعی با بیان این که ستاد احیای دریاچه ارومیه دو سال از برنامه عقب است، اظهارکرد: عدم تامین اعتبار مورد احتیاج پروژه های معین گردیده و ناآگاهی جوامع محلی با وضعیت فعلی از عواملی بود که با آن روبرو شدیم. با تامین اعتبارات و همراهی جامعه محلی با ستاد، می توان در این زمینه موفق عمل کرد.

وی لایروبی مسیل ها و راه اندازی تصفیه خانه ها را جزو پروژه های مهم ستاد احیای دریاچه ارومیه مطرح نمود و گفت: تاکنون90 کیلومتر در آذربایجان شرقی و 120 کیلومتر مسیل در آذربایجان غربی لایروبی گردیده است تا آب را به پیکره دریاچه ارومیه انتقال دهد.

دبیر ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه استفاده از تجارب جهانی برای احیای دریاچه ارومیه همواره مورد توجه ستاد احیا دریاچه ارومیه بوده است، اظهارکرد: نهادهای خارجی فائو و جایکا برای احیای دریاچه ارومیه حمایت های علمی، مالی و فنی انجام می دهند همچنین برخی از دانشگاه های خارجی نیز علاقه مند به احیای دریاچه ارومیه هستند و با ما در زمینه های علمی همکاری می نمایند.

وی در سرانجام گفت: ستاد احیای دریاچه ارومیه از جوامع علمی برای احیا، با کشور مالزی برای توسعه بخش کشاورزی با استفاده از زنجیره های ارزش نشست های تخصصی برگزار می نماید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 8 دی 1397 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 1146

به "فقط اعتبار پروژه تونل زاب ابلاغ گردیده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فقط اعتبار پروژه تونل زاب ابلاغ گردیده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید