سفر نوروزی به آذریایجان شرقی و غربی؛ استان هایی دیدنی و زیبا

به گزارش مجله پریها، یکی از توریستی ترین استانهای ایران استان آذربایجان غربی بوده که محل زندگی مردمان مهربان آذری و کرد است. این منطقه قدمتی بیش از 3 هزار سال دارد و هنوز پابرجاست. در همسایگی آذربایجان غربی، استان آذربایجان شرقی وجود دارد که آب و هوای سرد و خشکی داشته و مردم خونگرم ترک زبان در این منطقه زندگی می نمایند. با ما در برنامه سفر نوروزی به آذریایجان شرقی و غربی همراه باشید تا شما را با دیدنی های شگفت انگیز این دو استان آشنا کنیم. قطعا، همراهی با برنامه سفر به آذریایجان شرقی و غربی برایتان جالب خواهد بود.

سفر نوروزی به آذریایجان شرقی و غربی؛ استان هایی دیدنی و زیبا

شروع سفر با آذربایجان شرقی

بهتر است تا هرچه زودتر مرکز را رها و از آلودگی هایش برای چند روزی نجات پیدا کنیم. شما می توانید برنامه سفر نوروزی به آذریایجان شرقی و غربی را استارت بزنید و به همراه خانواده سیاحت کنید. شروع حرکت را از تهران قرار دهید و با اتومبیل خود به وسیله آزادراه تهران-ساوه و پس از عبور از ساوه، سلطانیه و زنجان با طی مسیری به مدت 9 ساعت و 21 دقیقه به تبریز برسید. سفر به تبریز برای ایام نوروز برترین گزینه هست. این شهر بزرگ بوده و مساحت آن هم 1400 کیلومتر مربع است. این شهر سومین شهر بزرگ ایران بوده و در منطقه ای کوهستانی قرار گرفته است. تابستان معتدل و ملایمی داشته و زمستان خیلی سردی هم دارد. نکته جالب این است که تبریز اولین مرکز ایران در زمان صفویان و شهر ولیعهدنشین قاجار بود.

بهتر است که قبل از همه چیز براساس برنامه سفر به آذریایجان شرقی و غربی، به فکر اقامت در هتل ها یا مسافرخانه های شهر باشید تا خیال شما زودتر راحت گردد. در این سفر می توانید از هتل های مشهور تبریز نظیر هتل پارس ائل گلی، هتل بین المللی تبریز، هتل بین المللی شهریار، هتل بین المللی لاله پارک، هتل طلائیه، هتل استقبال بهره برده و ایام شادی را تجربه نمایید.

بیشتر بخوانیدبا شماری از برترین هتل های مقرون به صرفه تبریز آشنا شویم

بعد از معین شدن محل اقامت، بهتر است به فکر خوشگذرانی حسابی در این شهر باشید. برنامه 2 روزه خوشگذرانی را بخوانید و زودتر برنامه ریزی کنید. روز اول از مکانهای تماشای مثل ائل گلی، جنگل ارسباران و خانه مشروطه تماشا کنید. برای صرف وعده غذایی خوشمزه هم می توانید به رستوران بالیق و رستوران سنتی شهریار بروید و از طعم غذاهای سنتی تبریز و خوشمزه لذت ببرید. از غذاهای خوشمزه تبریز میتوان کوفته تبریزی، خورش و کوکوی لوبیا سبز را امتحان کرد که بی نظیر هستند.

بیشتر بخوانیدبا تعدادی از معروف ترین جاذبه های تماشای تبریز آشنا شویمبرترین رستوران های تبریز | خوشمزه ترین غذاهای ایرانی

بعد از گشت و گذاری حسابی، به هتل برگردید و استراحت کنید. روز دوم را با انرژی هر چه تمام تر شروع و راهی سفری یک روزه به دیگر شهرهای تماشای آذربایجان شرقی مثل کلیبر، کوزه کنان، آبش احمد، آچاچی، آذرشهر، آقکند و اسکو یا دیگر منطقه ها این شهر بروید و تایم خود را میان گشت و گذار در این شهرها تقسیم کنید. سفر ما در آذربایجان شرقی به انتها رسید و به وسیله جاده ارومیه و با طی مسافتی به مدت 2 ساعت و 53 دقیقه راهی آذربایجان غربی و شهر ارومیه شوید.

آذربایجان غربی

ارومیه در شمال ایران قرار گرفته است. اهالی خونگرم این شهر عمدتا ترک ها و کردهای مهربان هستند و با راهی شدن به این منطقه، حسابی به شما خوش خواهد گذشت. لازم هست بدانید که آذربایجان غربی یکی از منطقه ها خوب برای کشاورزی هست.

بعد از اینکه به این شهر رسیدید، باید به فکر اقامت و تخلیه وسایل همراه در یک هتل مناسب باشید. از هتل های مشهور ارومیه میتوان به هتل آریا، هتل بین المللی پارک ارومیه، هتل رضا، هتل ایران پارک، هتل آنا اشاره نمود که با اقامت در این هتل ها می توانید اوقات خوشی را در کنار خانواده سپری نمایید.

بعد از استراحتی چند ساعته، می توانید راهی گردش در شهر شوید. برای خوشگذرانی میتوان به دریاچه ارومیه، مارمیشو و کلیسای ننه مریم رفت. اگر گرسنه شدید، پیشنهاد می کنیم که صرف یک وعده غذایی خوشمزه در رستورانهایی مثل رستوران خوان سالار و رستوران عباس کبابچی را از دست ندهید. در اینجا سفر ما به انتها می رسد. امیدواریم که از این سفر لذت برده باشید و نوروز شادی را تجربه نمایید.

بیشتر بخوانیدمعرفی شماری از معروف ترین جاذبه های تماشای ارومیهمنبع: همگردی
انتشار: 15 خرداد 1401 بروزرسانی: 15 خرداد 1401 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 4622

به "سفر نوروزی به آذریایجان شرقی و غربی؛ استان هایی دیدنی و زیبا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر نوروزی به آذریایجان شرقی و غربی؛ استان هایی دیدنی و زیبا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید