عجایب معماری شیراز در قاب تصویر

به گزارش مجله پریها، شهر شیراز جاذبه های متعددی دارد که می تواند برای هر گردشگری مجذوب کننده باشد، آقای محمدرضا دومیری گنجی با هنرمندی تمام گوشه ای از این زیبایی ها را به تصویر کشیده است که در این مقاله خواهید دید.

عجایب معماری شیراز در قاب تصویر

شیراز یکی از مراکز فرهنگی و مذهبی ایران به شمار می رود و برخی از معروف ترین و زیباترین معماری ها را در خود جای داده است. مسجد نصیرالملک یا مسجد صورتی بدون شک یک از برجسته ترین آثار معماری این شهر محسوب می شود. در این مقاله قصد داریم تعدادی از عکس های آقای محمدرضا دومیری گنجی از این مسجد زیبا و سایر معماری های شگفت انگیز شیراز را به شما نشان دهیم.

شما نیز می توانید جاهای دیدنی شیراز را در برنامه تورهای مسافرتی داخلی خود قرار دهید. اگر تمایل دارید که سفری برنامه ریزی شده و راحت داشته باشید، می توانید از میان فهرست تورهای ده ها آژانس معتبر در خبرنگاران، قیمت انواع تورها به مقصد دلخواه تان را مقایسه کنید و از طریق آژانس های همکار خبرنگاران، تور ارزان شیراز بخرید.

مسجد نصیرالملک

کار ساخت مسجد نصیرالملک در تاریخ 1294ه .ق آغاز و در تاریخ 1305ه .ق به انتها رسید. به دلیل استفاده از کاشی کاری های صورتی و شیشه های رنگی به عنوان مسجد صورتی نیز شناخته می شود.

مسجد وکیل

مسجد وکیل شیراز در فاصله سال های 1130 تا 1152 شمسی به دستور کریم خان زند ساخته شد. شبستان جنوبی با ستون های سنگی یک پارچه و مارپیچ از شاخصه های معماری ایرانی و از منطقه ها دیدنی این مسجد است که 48 ستون سنگی یک پارچه دارد.

حمام وکیل

حمام تاریخی وکیل در دوره زندیه به دستور کریم خان زند و به عنوان بخشی از منطقه سلطنتی در کنار ارگ کریمخان، بازار وکیل و مسجد وکیل ساخته شد.

کارگاه بازسازی فرش

این کارگاه بازسازی فرش، کارگاهی سنتی واقع در بازار وکیل و نزدیک به مسجد وکیل است.

باغ ارم

باغ ارم از بناهای تاریخی شیراز به شمار میرود که به معنای باغ بهشت است و شامل چند بنای تاریخی و باغ گیاه شناسی می شود.

کافه خانه شعر

شهر شیراز را به عنوان مرکز هنر و شعر ایران می شناسند و کافه خانه شعر نیز دیوارهای خود را مزین به یک سری اشعار کرده است.

منبع: کجارو / theculturetrip.com
انتشار: 29 اسفند 1400 بروزرسانی: 29 اسفند 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 4561

به "عجایب معماری شیراز در قاب تصویر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عجایب معماری شیراز در قاب تصویر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید