طرز تهیه یک غذای ایتالیایی ساده و خوشمزه با جگر (فگاتو) در 30 دقیقه

به گزارش مجله پریها، جگر یکی از بهترین منابع تامین آهن و ویتامین A بدن است. اگر چه ایرانی ها عادت دارند جگر را به صورت کبابی میل نمایند که اتفاقا بسیار هم لذیذ است و البته زنجانی ها با جگر جغور پغور درست می نمایند اما خوراک های خوشمزه دیگری هم می توان با جگر درست کرد. یکی از این خوراک های خوشمزه با جگر غذای ایتالیایی مشهور فگاتو است که ظاهرا ونیزی ها علاقه فراوانی به خوردن آن دارند و اصالتا هم یک خوراک ایتالیایی-ونیزی است. نام کامل این غذا هم فگاتو آلا ونیزیا است. اگر شما هم از دسته جگر دوستان هستید طرز تهیه خوراک ساده جگر ایتالیایی یا همان فگاتو را از سایت آشپزی Cooking در مجله خبرنگاران بخوانید.

طرز تهیه یک غذای ایتالیایی ساده و خوشمزه با جگر (فگاتو) در 30 دقیقه

طرز تهیه خوراک ساده جگر ایتالیایی

مواد لازم برای 3 نفر

  • مدت زمان پخت: 30 دقیقه
  • جگر گوسفندی: 1 عدد
  • پیاز: 300 گرم
  • کره: 50 گرم
  • روغن زیتون: 3 قاشق غذاخوری
  • نمک، فلفل سیاه و زردچوبه: به مقدار دلخواه
  • قارچ: 100 گرم (اختیاری است)
  • سرکه بالزامیک: 2 قاشق غذاخوری
  • جعفری: 2 قاشق ریز ساطوری گردیده

طرز تهیه

برای درست کردن خوراک ساده جگر ایتالیایی ابتدا باید جگر را خوب بشورید و با نوک یک چاقوی تیز پوسته نازکی که روی بافت جگر هست را از آن جدا کنید. سپس جگر را به صورت تکه های نواری و هم اندازه خرد کنید. بهتر است ضخامت نوارهای جگر حدود یک سانتی متر باشد.

پیازها را به صورت خلالی و نازک خرد کنید. راز خوشمزگی خوراک ساده جگر ایتالیایی به خاطر پیاز فراوان آن است. در یک ماهیتابه 2 الی سه قاشق غذاخوری روغن زیتون بریزید. وقتی که روغن زیتون داغ شد، 40 گرم کره به آن اضافه کنید. کره که آب شد پیازهای خلالی و نازک خرد گردیده را به آن اضافه کنید. پیازها را باید روی شعله بسیار ملایم و به آرامی تفت دهید.

در این فاصله قارچ ها را به صورت برش های هم اندازه و نازک خرد کنید. وقتی که پیازها کاراملی شدند آن ها را از ماهیتابه خارج کنید و برش های نواری جگر را داخل ماهیتابه بریزید. نمک، فلفل و زردچوبه را به مقدار دلخواه اضافه کنید و با جگر تفت دهید. تکه های جگر برخلاف پیاز باید روی شعله زیاد گاز تفت داده گردد تا آب نیندازد. هر دو طرف تکه های جگر را خوب تفت دهید و بعد از 3 الی چهار دقیقه از ماهیتابه خارج کنید.

در مرحله بعد قارچ های خرد گردیده را در ماهیتابه بریزید. قارچ ها را تفت دهید و وقتی نرم شدند پیاز و جگرهای سرخ گردیده را با قارچ ها اضافه کنید. در این مرحله سرکه بالزامیک،جعفری های ساطوری خرد گردیده و در صورت تمایل نصف یک عدد لیموترش را روی مواد بریزید و خوب هم بزنید.

برای درست کردن این خوراک خوشمزه از جگر گوساله هم می توانید بهره ببرید. ایتالیایی های خوراک ساده جگر ایتالیایی را با پوره سیب زمینی یا پاستا میل می نمایند. اگر پوره سیب زمینی ندارید آن را با نان میل کنید و از طعم لذیذ آن لذت ببرید.

منبع: افق کوروش
انتشار: 20 دی 1397 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 1269

به "طرز تهیه یک غذای ایتالیایی ساده و خوشمزه با جگر (فگاتو) در 30 دقیقه" امتیاز دهید

2 کاربر به "طرز تهیه یک غذای ایتالیایی ساده و خوشمزه با جگر (فگاتو) در 30 دقیقه" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه یک غذای ایتالیایی ساده و خوشمزه با جگر (فگاتو) در 30 دقیقه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید