طرز تهیه کیک ساده ترد و خوشمزه با ماست

به گزارش مجله پریها، کیک های ساده که بدون خامه تهیه می شوند، معمولا به دلیل کالری کمتری که دارند، محبوبیت بیشتری به خصوص برای افراد چاق یا دارای رژیم لاغری دارند. این نوع کیک ها را می توان به عنوان صبحانه یا میان وعده کنار یک لیوان شیر یا حتی دسر در نظر گرفت. کیک ماست یکی از انواع این کیک ها است که با مواد اولیه بسیار ساده، طعمی خوشمزه و جذاب و بافتی ترد دارد. مواد اولیه مورد احتیاج برای تهیه این کیک معمولا در تمام منازل پیدا می گردد، فقط ضروری است برای پختن این کیک اراده کنید. با ما همراه باشید.

طرز تهیه کیک ساده ترد و خوشمزه با ماست
  • مواد لازم برای پختن کیک ماست برای 4 تا 6 نفر

ماست غلیظ یک لیوان

تخم مرغ چهار عدد

آرد 250 گرم

شکر 200 گرم

روغن مایع 150 گرم

بیکینگ پودر یک ونیم قاشق مرباخوری

پوست پرتقال یا پوست لیموترش رنده شده یک قاشق مرباخوری

  • طرز تهیه کیک ماست

مرحله اول

زرده و سفیده تخم مرغ ها را از هم جدا کنید. بعد زرده ها را در یک ظرف ریخته و شکر و رنده پوست پرتقال را به آن اضافه کنید و با همزن برقی یا دستی هم بزنید تا رنگ آن سفید گردد و حالت سفتی بگیرد. بعد از آن روغن مایع را به مایه اضافه کنید تا مایه نرم و لطیف گردد.

مرحله دوم

در مرحله بعد در ظرفی دیگر بیکینگ پودر و ماست را با یکدیگر مخلوط کنید و کنار بگذارید. بعد سفیده را جداگانه آن قدر هم بزنید تا سفید و سفت گردد. احتیاط کنید که سفیده تخم مرغ از ظرف بیرون نریزد. بعد از انجام این مراحل، مایه زرده و ماست را باهم مخلوط کنید و مایه سفیده را هم به آن اضافه کنید.

مرحله سوم

در ادامه آرد را به تدریج به مایه اضافه نموده و به آرامی مخلوط کنید. در این مرحله نباید کیک را زیاد بهم بزنید. بعد از انجام این مرحله، یک قالب را چرب کنید و مایه کیک را از وسط قالب درون آن بریزید و بعد به آرامی قالب را تکان داده تا مایه به طور یکنواخت تمام سطح آن را بپوشاند.

مرحله چهارم

حالا قالب را به مدت یک ساعت در فر اجاق گازی که از قبل با حرارت 180 درجه سلسیوس گرم نموده اید، قرار دهید. بعد از یک ساعت قالب را از فر خارج کنید و پس از آنکه سرد شد، کیک را درون ظرف مخصوص برگردانید.

کیک ماست آماده است. برای ترئین آن می توان روی آن خلال پسته و بادام یا پودر نارگیل بریزید و سرو کنید.

چند نکته در خصوص پخت کیک ماست

  • برای به دست آوردن اندازه مقدار آرد و شکر می توانید از یک قاشق غذاخوری بهره ببرید. هر قاشق غذاخوری از این مواد برابر با 25 گرم است. همچنین هر قاشق غذاخوری روغن مایع برابر با 20 گرم است.
  • ماست را مزه کنید تا از شیرین بودن آن مطمئن شوید.
  • قبل از اضافه کردن آرد به مایه، حتماً آن را الک کنید، چراکه اینکار باعث پف کردن کیک می گردد.
  • آرد را باید به سرعت به مایه اضافه کنید و همچنین در زمان انجام این کار، نباید مایه را زیاد و سریع هم بزنید.
  • قبل از آماده شدن کیک، درب فر را به هیچ وجه باز نکنید. چراکه باعث افت دمای کیک می گردد و پف کیک می خوابد. همچنین قالب را در قسمت اول و سمت پایین فر قرار دهید.
  • قبل از آماده شدن مایه کیک، حتما فر را به دمای 180 درجه سانتی گراد برسانید.
  • برای مطمئن شدن از پخت کامل کیک، یک چنگال را در سطح کیک وارد کنید، اگر مایه کیک به چنگال نچسبیده باشد، کیک کاملا پخته است، در غیر این صورت کیک را دوباره در فر بگذارید تا بپزد.
  • معمولا کیک ماست را به عنوان میان وعده و عصرانه ای خوشمزه استفاده می نمایند. طبخ آن بسیار ساده است، به شرط این که به درستی پخته گردد. رعایت نکردن هر یک از نکات فوق می تواند باعث سفت شدن کیک یا پف نکردن آن گردد. این کیک به عنوان صبحانه برای بچه ها هم انتخاب خوبی به حساب می آید. بافت نرم کیک و مزه ای که از ماست گرفته است، همراه با یک فنجان چایی یا یک لیوان شیر داغ، بچه ها را به اشتها خواهد آورد.
  • کیک ماست به تزیین خاصی احتیاج ندارد ولی می توانید با مقداری پودر پسته، گردو یا نارگیل آن را زیبا نموده و میل کنید.
منبع: کتاب کاله
انتشار: 28 مرداد 1398 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 2602

به "طرز تهیه کیک ساده ترد و خوشمزه با ماست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه کیک ساده ترد و خوشمزه با ماست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید