طرز تهیه کوکی خانگی خوشمزه: دستور پختی ساده و دلچسب برای عصرانه

به گزارش مجله پریها، کوکی‌ها یکی از محبوب‌ترین شیرینی‌ها در سراسر جهان هستند که با تنوع بسیار زیادی تهیه می‌شوند. طرز تهیه ساده و مواد اولیه در دسترس، کوکی‌ها را به یک انتخاب عالی برای عصرانه یا میان وعده تبدیل کرده است. در این دستور پخت، قصد داریم طرز تهیه یک نوع کوکی خانگی خوشمزه را به شما آموزش دهیم که با استفاده از مواد اولیه ساده و روش پخت آسان، می‌توانید به راحتی آن را در منزل تهیه کنید.

طرز تهیه کوکی خانگی خوشمزه: دستور پختی ساده و دلچسب برای عصرانه

دستور پخت منعطف کوکی ها باعث شده که به توان از مواد مختلفی برای تزیین و طعم دهی به آن استفاده کرد. در اینجا یکی از ساده ترین دستورات پخت کوکی آورده شده است که از شکلات چیپسی به عنوان یک طعم دهنده لذت بخش درون کوکی و هم چنین شکر های دانه ای برای تزیین رویه کوکی مورد استفاده قرار گرفته است. به جای این مواد می توان از کشمش و سنگ های شکلاتی تزیینی و بعضی میوه های خشک استفاده نمود.

لذت بخش بودن این شیرنی ها تنها بدلیل وجود طعم دهنده های بسیار خوشمزه و متنوع در آن نیست بلکه اندازه این کوکی ها تناسب با سلیقه قادر به تغییر می باشند. به نحویی که به جای یک قاشق غذا خوری از یک و نیم قاشق غذا خوری و یا مقادیر کمتری برای پخت استفاده نمود. مقدار یک و نیم قاشق غذا خوری تقریبا کوکی های با اندازه متوسط به شما ارائه خواهند کرد.

کوکی ها خود شیرنی ها تقریبا نرم و لطیفی هستند و نباید فکر کنید با کمتر پختن آن ها می توان به شیرینی نرم تری دست یافت. بعد از پخته شدن نمای شکسته ای پیدا می نمایند و علی رغم وجود پکینگ پودر در این دستور از میزان پف کردن کمتری برخوردارند. بهتر است کره موجود در دستور پخت را با چند ثانیه قرار دادن در مایکروویو نرم تر کنید. ولی دقت کنید کره نباید کاملا آب گردد بلکه کمی نرم شدن کافی است. شکر قهوه ای شیرینی کمتری نسبت به شکر سفید دارد پس نگران خوردن بیش از حد آن توسط بچه ها نباشید. برای پخت کوکی ها نیازی به استفاده از سینی های با قالب معین نیست و به راحتی می توان از سینی صاف برای گذاشتن کوکی ها و پختن آن ها استفاده نمود.

از انواع دیگر شیرینی می توان به: شیرینی الماسی، کلوچه مغزدار، شکلات سوئیسی و بیسکوییت ستاره ای اشاره نمود.

جدول مواد اولیه و کالری:

ماده اولیهمقدارکالری تقریبی (بر اساس مقدار)
کره1/2 فنجان (113 گرم)630 کالری
شکر دانه‌ای1/2 فنجان (99 گرم)396 کالری
شکر قهوه‌ای1/4 فنجان (54 گرم)216 کالری
عصاره وانیل2 قاشق چای‌خوریناچیز
تخم مرغ بزرگ1 عدد75 کالری
آرد کاملیک و 3/4 فنجان (210 گرم)756 کالری
پکینگ پودر1/2 قاشق چای‌خوریناچیز
نمک تصفیه شده1/2 قاشق چای‌خوریناچیز
شکلات چیپسی نیمه شیرین1 فنجان (170 گرم)850 کالری

دستور پخت کوکی خانگی

  1. ابتدا مخلوط کره نرم شده را با شکر قهوه ای در یک کاسه ترکیب نمایید.
  2. سپس وانیل و تخم مرغ ها را اضافه کرده و مخلوط کنید.
  3. بعد از ترکیب کردن مواد قبلی آرد (که دوبار الک شده) و نمک و پکینگ پودر را به مواد اضافه نمایید و خوب مخلوط نمایید. تا مایع یک دستی پدید آید.
  4. مواد مخلوط شده ترکیب نه چندان چسبناکی را ایجاد خواهند نمود.
  5. شکلات چیپسی را اصافه کنید و بعد از مخلوط کردن تمامی مواد می توانید به اندازه یک قاشق غذا خوری از مواد موجود در کاسه بردارید.
  6. سپس بر روی ظرف فری که کاغذ روغنی در آن قرار داده شده به فاصله 3 سانتی متر یا بیشتر این شیرینی ها را قرار دهید.
  7. در نهایت سینی محتوای کوکی ها را در دمای 180 درجه سانتیگراد به مدت 15 دقیقه در فر قرار دهید.
  8. همین که زیرشون در حال طلایی شدن بود از فر در بیاورید.
  9. کوکی ها وقتی تازه از فر درمیان و هنوز داغ هستند نرمند، ولی بعد سرد شدن ترد و خوشمزه میشوند. پس دقت کنید تا به هوای ترد شدن بیش از حد داخل فر پخته نشوند.

نکات تکمیلی:

  1. انعطاف‌پذیری دستور پخت: یکی از مزایای بزرگ این دستور پخت، انعطاف‌پذیری آن است. شما می‌توانید با استفاده از انواع مختلف مغزها، میوه‌های خشک و شکلات‌ها، طعم و بافت کوکی‌های خود را تغییر دهید.
  2. شکر قهوه‌ای و شکر دانه‌ای: استفاده ترکیبی از شکر قهوه‌ای و شکر دانه‌ای به کوکی‌ها طعم کاراملی و بافت نرم‌تری می‌دهد.
  3. اهمیت آرد کامل: استفاده از آرد کامل به کوکی‌ها فیبر و مواد مغذی بیشتری اضافه می‌کند و باعث می‌شود که احساس سیری بیشتری داشته باشید.
  4. نقش پکینگ پودر: پکینگ پودر باعث پف کردن کوکی‌ها می‌شود و به آن‌ها بافت نرم و لطیفی می‌دهد.
  5. اهمیت نرم کردن کره: نرم کردن کره قبل از اضافه کردن به مواد دیگر، باعث مخلوط شدن بهتر مواد و یکدست شدن بافت کوکی‌ها می‌شود.
  6. اندازه کوکی‌ها: اندازه کوکی‌ها را می‌توانید بر اساس سلیقه خود تنظیم کنید. کوکی‌های کوچک‌تر سریع‌تر پخته می‌شوند و کوکی‌های بزرگ‌تر مدت زمان بیشتری نیاز دارند.
  7. دمای فر: دقت کنید که دمای فر را به طور دقیق تنظیم کنید. دمای زیاد باعث سوختن سطح کوکی‌ها و دمای کم باعث نپختن داخل آن‌ها می‌شود.
  8. زمان پخت: زمان پخت کوکی‌ها بسته به اندازه و ضخامت آن‌ها متفاوت است. بهتر است از نیمه‌های زمان پخت، کوکی‌ها را چک کنید تا نسوزند.
  9. نگهداری کوکی‌ها: کوکی‌های پخته شده را در ظرف دربسته در دمای محیط نگهداری کنید. برای ماندگاری بیشتر، می‌توانید آن‌ها را در فریزر قرار دهید.
  10. تزیین کوکی‌ها: می‌توانید کوکی‌های آماده شده را با انواع مختلف شکلات، مغزها یا پودر قند تزیین کنید.

سخن پایانی:

با استفاده از این دستور پخت ساده و دلچسب، می‌توانید کوکی‌های خانگی خوشمزه‌ای را برای خود و عزیزانتان تهیه کنید. با کمی خلاقیت و تغییر در مواد اولیه، می‌توانید انواع مختلف کوکی‌ها را با طعم‌ها و بافت‌های متنوع درست کنید. پس دست به کار شوید و از پخت این کوکی‌های خوشمزه لذت ببرید.

نکته: برای محاسبه دقیق کالری دریافتی، توصیه می‌شود از یک نرم‌افزار محاسبه کالری استفاده کنید.

انتشار: 24 مهر 1403 بروزرسانی: 24 مهر 1403 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 2633

به "طرز تهیه کوکی خانگی خوشمزه: دستور پختی ساده و دلچسب برای عصرانه" امتیاز دهید

1 کاربر به "طرز تهیه کوکی خانگی خوشمزه: دستور پختی ساده و دلچسب برای عصرانه" امتیاز داده است | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه کوکی خانگی خوشمزه: دستور پختی ساده و دلچسب برای عصرانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید