طرز تهیه ژله میان تهی در طرح های افقی، عمودی و اریب

به گزارش مجله پریها، ژله میان تهی نوعی دسر شیک و مجلسی است که معمولا با پودر ژله در رنگ های مختلف تهیه می گردد. در این دسر حالت بسته شدن ژله در طرح های مختلف، به حالت قرار دادن ظرف سرو در یخچال بستگی دارد.

طرز تهیه ژله میان تهی در طرح های افقی، عمودی و اریب

سرویس آشپزی - ژله ها در واقع فرآورده های پروتئینی حاصل از هیدرولیز شدن کلاژن هستند که از پوست، استخوان و غضروف بدن حیوانات استخراج می شوند. در بین انواع دسر با ژله، ژله تزریقی، ژله تخم شربتی، ژله رولی گل رز و ژله میان تهی از جمله ژله های مدرن و شیکی هستند که برای مراسم های تولد و مهمانی بسیار مورد استقبال قرار می گیرند. ژله جادویی یا میان تهی، از جمله دسر های ژله ای با ظاهری متفاوت است که در این مقاله قصد داریم طرز تهیه آن را آموزش دهیم.

ژله میان تهی افقی

مواد لازم
آب جوش 2 لیوان
آب سرد 1 لیوان
پودر ژله در رنگ های مختلف 2 بسته

دستور تهیه

  1. پودر ژله را در ظرفی بریزید، یک لیوان آب جوش به آن اضافه کنید و هم بزنید تا پودر ژله کاملا در آب جوش حل گردد، سپس نصف لیوان آب سرد به آن اضافه کنید و هم بزنید تا یکنواخت گردد.
  2. جام ها یا لیوان های سرو را تا نیمه از مایع ژله پر نموده و 1 الی 2 ساعت در یخچال قرار دهید تا کاملا بسته گردد.
  3. بسته دیگر پودر ژله را در یک لیوان آب جوش حل کنید، سپس نصف لیوان آب سرد به آن اضافه کنید و اجازه دهید در دمای محیط کاملا خنک گردد.
  4. پس از اینکه ژله موجود در جام ها یا لیوان ها سفت شد، آن ها را از یخچال خارج کنید و مایع ژله ای که درست کردید به آرامی روی آن ها بریزید، به طوری که یک سوم از حجم جام ها یا لیوان ها خالی بماند.
  5. روی سر جام ها را سلفون بکشید و محکم ببندید.
  6. سپس جام ها را به آرامی برگردانید و آن ها را به صورت وارونه در یک سینی بچینید.
  7. سینی را در یخچال قرار دهید و 1 الی 2 ساعت دیگر صبر کنید تا لایه ژله بالایی بسته گردد.
  8. وقتی ژله کاملا سفت شد و خودش را گرفت، جام ها را از یخچال خارج کنید، آن ها را برگردانید و به آرامی سلفون روی آن ها را جدا کنید.

سلفون به دلیل داشتن حالت روغنی، راحت تر از نایلون از روی ژله جدا می گردد.

ژله میان تهی عمودی

این ژله نیز با مواد اولیه دستور بالا تهیه می گردد؛ تنها تفاوت آن با روش افقی، در حالت گذاشتن ظرف ژله در یخچال است.

روش تهیه

  1. در این روش یک سوم حجم جام یا لیوان را با مایع ژله پر کنید، روی درب آن را سلفون بکشید و محکم ببندید.
  2. سپس جام یا لیوان را به حالت افقی (خوابیده) در یخچال قرار دهید.
  3. صبر کنید تا ژله کاملا خودش را بگیرد و سفت گردد، سپس جام یا لیوان را از یخچال خارج کنید، سلفون را بردارید ویک سوم دیگر حجم ظرف را با مایع ژله از رنگ دیگر پر کنید.
  4. دوباره روی درب ظرف را سلفون بکشید و محکم کنید؛ این بار جام یا لیوان را از سمت دیگر به حالت افقی (خوابیده) در یخچال قرار دهید، به طوری که فضای بین دو لایه ژله ای خالی باشد (شکل زیر را ملاحظه کنید).

ژله میان تهی اریب

طرز تهیه این ژله مانند ژله افقی میان تهی بوده با این تفاوت که بعد از ریختن مایع ژله در جام یا لیوان، باید ظرف را به صورت کج در یخچال قرار دهید تا ژله به صورت اریب بسته گردد.

سخن آخر

ژله جادویی یا میان تهی از جمله دسر های مجلسی بوده و با ظاهری متفاوت درست می گردد که ناشی از نحوه بسته شدن مایع ژله در ظرف سرو است. در این مطلب طرز تهیه ژله میان تهی در سه شکل افقی، عمودی و اریب ارائه شد که امیدواریم مورد توجه شما قرار گرفته باشد. این دسر زیبا را در منزل درست کنید و نظرات و پیشنهادات خود را در این زمینه با ما در میان بگذارید. همچنین می توانید طرز تهیه ژله نیمرو و طرز تهیه ژله هندوانه را در سایت خبرنگاران مطالعه کنید.

منبع: setare.com
انتشار: 28 مرداد 1398 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 2644

به "طرز تهیه ژله میان تهی در طرح های افقی، عمودی و اریب" امتیاز دهید

1 کاربر به "طرز تهیه ژله میان تهی در طرح های افقی، عمودی و اریب" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه ژله میان تهی در طرح های افقی، عمودی و اریب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید