طرز تهیه هات چاکلت در منزل؛ تفاوت نوشیدنی شکلات داغ با کاکائوی داغ چیست؟

به گزارش مجله پریها، هات چاکلت یکی از پرطرفدارترین نوشیدنی های کافی شاپی در تمام فصول سال است. با این همه وقتی در مورد هات چاکلت یا شکلات داغ صحبت می کنیم سرمای زمستان بیشتر به دل مان می چسبد. فرق هات چاکلت یا همان شکلات داغ را با کاکائوی داغ می دانید؟ این را به آن خاطر می گوییم که در بسیاری از کافی شاپ ها به جای شکلات داغ، یک فنجان کاکائو داغ به دست شما می دهند و شما تصور می کنید که دارید هات چاکلت نمی خورید و یک جای کار می لنگد. طرز تهیه هات چاکلت و نیز تفاوت میان هات چاکلت یا شکلات داغ با کاکائو داغ را از سایت The Kitchen در مجله خبرنگاران بخوانید.

طرز تهیه هات چاکلت در منزل؛ تفاوت نوشیدنی شکلات داغ با کاکائوی داغ چیست؟

تفاوت میان هات چاکلت یا شکلات داغ با کاکائو داغ چیست؟

هات چاکلت یا شکلات داغ و کاکائو داغ هر دو از نوشیدنی هایی هستند که با شیر و پودر کاکائویی درست می شوند. اما تفاوت میان این دو در چیست؟ در حقیقت هات چاکلت یا شکلات داغ باید با شیر و شکلات و مقدار کمی پودر کاکائو درست گردد و این در حالی است که کاکائو داغ باید فقط با پودر کاکائو و شیر تهیه گردد. هات چاکلت یا شکلات داغ معمولا به خاطر وجود شکلات یک نوشیدنی غلیظ تر و پر ملات تر است و بافت منسجم تری دارد. در برخی رسپی ها برای غلیظ تر شدن هات چاکلت کمی خامه سنگین هم به آن اضافه می نمایند و از شیر پرچرب برای درست کردن آن استفاده می نمایند. اگر طعم شیر را دوست ندارید از شیر نارگیل برای تهیه هات چاکلت یا شکلات داغ بهره ببرید و از طعم بی نظیر آن شگفت زده شوید. برای این که هات چاکلت شما زیادی طعم نارگیل به خودش نگیرد بهترین کار این است که از شیر پرچرب و شیر نارگیل به صورت نصف-نصف بهره ببرید. شیر بادام هم یک ایده عالی برای تهیه هات چاکلت است. حتی می توانید از شیر نارگیل و شیر بادام به صورت نصف – نصف بهره ببرید. کاکائو داغ یک نوشیدنی شیرین تر، ملایم تر و برای برخی افراد مطبوع تر است و شاید دلیل آن هم تلخی کمتر این نوشیدنی به خاطر نداشتن شکلات تلخ است.

بهترین شکلات برای یک فنجان هات چاکلت کدام است؟

بهترین نوع شکلات برای درست کردن هات چاکلت یا شکلات داغ شکلات تخته ای تلخ 60 درصد یا بالاتر با کیفیتی خوب و مطبوع است.

طرز تهیه هات چاکلت یا شکلات داغ در منزل

مواد لازم برای 4 فنجان

  • شکلات تلخ ریز خرد گردیده: 150 گرم
  • پودر کاکائو: 2 قاشق غذاخوری
  • شکر قهوه ای: 2 قاشق غذاخوری
  • شیر پرچرب: 4 فنجان
  • عصاره وانیل: 1 قاشق چایخوری
  • نمک: نوک قاشق چایخوری
  • خامه زده گردیده یا پودر کاکائو برای تزیین روی هات چاکلت

طرز تهیه هات چاکلت یا شکلات داغ در منزل

برای تهیه هات چاکلت یا شکلات داغ ابتدا پودر کاکائو، شکلات تلخ ریز خرد گردیده و شکر قهوه ای را در یک قابلمه کوچک بریزید و با هم مخلوط کنید. این کار یاری می نماید تا تمام تکه های درشت شکر یا کاکائو از هم باز شوند. شیر پر چرب را به این مواد اضافه کنید، کمی هم بزنید و قابلمه روی شعله ملایم گاز بگذارید.

حدود 5 دقیقه مخلوط را مرتب هم بزنید تا یک ترکیب صاف و یکدست به دست بیاورید. حالا عصاره وانیل و نوک قاشق چایخوری نمک را اضافه کنید. بعد از حدود 20 ثانیه از اضافه کردن نمک و وانیل هات چاکلت را در فنجان های مورد نظر سرو کنید و در صورت تمایل روی آن را با پودر کاکائو، پودر دارچین یا خامه زده گردیده تزیین کنید.

منبع: افق کوروش
انتشار: 10 دی 1397 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 1180

به "طرز تهیه هات چاکلت در منزل؛ تفاوت نوشیدنی شکلات داغ با کاکائوی داغ چیست؟" امتیاز دهید

7 کاربر به "طرز تهیه هات چاکلت در منزل؛ تفاوت نوشیدنی شکلات داغ با کاکائوی داغ چیست؟" امتیاز داده اند | 3.9 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه هات چاکلت در منزل؛ تفاوت نوشیدنی شکلات داغ با کاکائوی داغ چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید