طرز تهیه فرنی وانیلی با آرد ذرت مرحله به مرحله

به گزارش مجله پریها، فرنی یه دسر راحت و خوشمزه است که میتونیم با انواع آرد مثل آرد گندم، برنج و یا ذرت درست کنیم و با اسانس مورد علاقه مون بهش طعم بدیم از گلاب و زعفرون گرفته تا وانیل و شکلات و … در این مطلب میخوام طرز تهیه یه فرنی وانیلی با آرد ذرت رو بهتون یاد بدم که داخلش از زرده تخم مرغ هم استفاده شده و به همین خاطر ارزش غذایی بالایی داره و خوردنش همراه میوه هایی مثل توت فرنگی خیلی خیلی میچسبه …

طرز تهیه فرنی وانیلی با آرد ذرت مرحله به مرحله

مواد لازم برای تهیه فرنی وانیلی با آرد ذرت

  • 3 پیمانه شیر
  • 1/2 پیمانه شکر
  • 1/8 قاشق چایخوری پودر وانیل
  • 1/4 قاشق چایخوری نمک
  • 1/2 پیمانه آرد ذرت
  • 4 عدد زرده تخم مرغ
  • 30 گرم کره
  • 1/3 پیمانه خامه صبحانه

مراحل تهیه فرنی وانیلی با آرد ذرت

برای تهیه این فرنی خوشمزه و مقوی ابتدا 2 پیمانه از کل شیر، شکر، نمک و پودر وانیل رو داخل یه قابلمه روی حرارت ملایم بذارین تا شکر حل شده و شیر هم داغ بشه.

تا شیر داغ میشه داخل یه کاسه دیگه آرد ذرت، باقی شیر و زرده های تخم مرغ رو خوب با هم مخلوط کنین تا یکنواخت بشن.

وقتی مخلوط شیر داغ شد حدود یک پیمانه از شیر داغ رو کم کم داخل مخلوط آرد و تخم مرغ بریزین و مدام هم بزنین تا مخلوط آرد و تخم مرغ کمی گرم و رقیق بشه که بعدا وقتی به مابقی شیر اضافه اش کردیم زرده یهو نپزه و تکه تکه و سفت نشه.

حالا کم کم مخلوط ولرم آرد و شیر و تخم مرغ رو به مابقی شیر داغ روی حرارت ملایم اضافه کنین و مدام هم بزنین.

به همزدن مخلوط با یه همزن دستی ادامه بدین تا مخلوط غلیظ شده و آغاز به حباب زدن کنه. دقت کنین تا حرارت حتما ملایم باشه که علاوه بر اینکه مخلوط غلیظ میشه آرد هم از خامی دربیاد و بپزه.

در این مرحله دیگه فرنی حاضره و میتونین حرارت رو خاموش کنین و در صورتی که دوست دارین فرنی کرمی ترو خامه ای تر بشه کره و خامه رو اضافه کنین و مواد رو هم بزنین تا فرنی یکنواحت بشه.

حالا فرنی رو داخل کاسه بریزین و اگه دوست ندارین رویه ببنده یه ورق سلفون پلاستیکی رو کاملا روی سطح فرنی بذارین طوری که مماس با سطح فرنی بشه و اجازه بدین تا در دمای اتاق سرد بشه.

بعد ظرف خنک شده رو داخل یخچال بذارین تا فرنی کاملا سرد بشه و در نهایت فرنی خوشمزه تون رو همراه انواع میوه یا به تنهایی نوش جونش کنین …

منبع: مجله الکترونیک دونفره
انتشار: 29 بهمن 1397 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 1508

به "طرز تهیه فرنی وانیلی با آرد ذرت مرحله به مرحله" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه فرنی وانیلی با آرد ذرت مرحله به مرحله"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید