طرز تهیه سوپ شیر فرانسوی مرحله به مرحله

به گزارش مجله پریها، همه ما طعم سوپ های زیادی رو در طول زندگی تجربه کردیم، اما طعم مزه برخی از اون ها برامون بشتر از بقیه دلچسبه و برای تهیه کردن اون ها رو بیشتر از بقیه ترجیح می دیم. با اینکه سوپ ها خودشون به تنهایی می تونن یک وعده غذایی به حساب بیان ولی گاهی از اون ها به عنوان پیش غذا، مخصوصاً در مهمانی ها استفاده میشه. یکی از انواع سوپ ها که من به شخصه طعم اون روخیلی دوست دارم سوپ شیر فرانسویه. یک سوپ کامل با طعم عالی که همواره مورد توجه قرار میگیره و میتونه تکمیل کننده ضیافت ما باشه.

طرز تهیه سوپ شیر فرانسوی مرحله به مرحله

مواد لازم برای تهیه سوپ شیر فرانسوی

  • جو پرک 1 پیمانه
  • پیاز نگینی خرد شده 1 عدد متوسط
  • فیله مرغ 250 گرم
  • هویج متوسط 2 عدد (رنده شده)
  • قارچ اسلایس شده 1 پیمانه
  • ذرت پخته نصف پیمانه
  • سس بشامل 1 پیمانه
  • خامه 1/3 پیمانه
  • قرص عصاره مرغ 2 عدد
  • نمک، فلفل، پودر سیر به میزان لازم

طرز تهیه سوپ شیر فرانسوی

برای آغاز ابتدا حدوداً 2 لیتر آب سرد و تازه رو داخل قابلمه مناسبی می ریزیم و روی حرارت قرار می دیم تا به جوش بیاد. اگر از قبل استاک گوشت یا مرغ تهیه کردین می تونین ازش استفاده کنین. بعد از اینکه آب به جوش اومد، حرارت رو ملایم میکنیم و پیاز نگینی خرد شده رو بهش اضافه می کنیم.

اگر از استاک استفاده ننموده باشیم، اینجا دو عدد عصاره مرغ رو به آب جوش و پیاز اضافه می کنیم و بعد فیله مرغ رو که به تکه های باریک خرد کردیم رو اضافه می کنیم و حدودا 30 تا 40 دقیقه اجازه می دیم تا مرغ بپزه.

بعد از اینکه مرغ ها پخته شدن، جو پرک رو اضافه می کنیم و مدتی صبر می کنیم تا بشکفه و نرم بشه. بعد از اضافه کردن جو، درب قابلمه رو کیپ نکنین چون به دلیل وجو نشاسته زیادی که درونش وجود داره موقع جوش اومدن سوپ، از سر قابلمه سرریز می کنه و گازتون رو حسابی کثیف می کنه.

مرحله بعدی اضافه کردن هویج رنده شده است، من هویج رو با دنده ریز رنده می کنم. شما اگر مایلین تا هویج توی سوپ بیشتر دیده بشه با دنده درشت تر رنده کنین.

و بعد قارچ ورقه شده رو اضافه می کنیم و اجازه می دیم تا هویج و قارچ بپزن و نرم بشن و جو به سوپ لعاب بده.

در اواخر پخت ذرت پخنه شده رو اضافه می کنیم و اجازه میدیم تا همه مواد با هم مخلوط بشن و مزه دار بشن.

در 15 دقیقه پایانی سس بشامل رو که با نمک و فلفل مزه دار کردیم به سوپ اضافه می کنیم و اجازه می دیم تا سوپ با حرارت ملایم جا بیفته سپس حرارت رو خاموش می کنیم. طرز تهیه سس بشامل رو می تونین اینجا یا در این مطلب ببینین.

بعد از اینکه سوپ از جوش افتاد، خامه رو به سوپ اضافه می کنیم و خیلی سریع هم می زنیم تا خامه به خوبی با سوپ مخلوط بشه و گلوله نشه.

بعد از این مرحله مزه سوپ رو تست می کنیم و در صورت احتیاج نمک و فلفل اضافه نموده و سپس درب قابلمه رو قرار می دیم و 4-5 دقیقه صبر می کنیم و بعد در ظرف مورد نظر ریخته و سرو می کنیم. این سوپ به همراه لیمو ترش تازه طعم بسیار فوق العاده ای داره که پیشنهاد میکنم از دستش ندین.

منبع: مجله الکترونیک دونفره
انتشار: 12 آبان 1399 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 3714

به "طرز تهیه سوپ شیر فرانسوی مرحله به مرحله" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه سوپ شیر فرانسوی مرحله به مرحله"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید