طرز تهیه ساندویچ استیک و آوکادو

به گزارش مجله پریها، گوشت قرمز همیشه هوادار دارد و البته این روزها بیشتر به شکل برگر مصرف می گردد. اما ساندویچ های استیک خوشمزه ای هم در جهان وجود دارند که نه فقط خوش طعم، بلکه دندان گیر و هیجان برانگیزند. اینجا قرار است استیک و آوکادو را که دوستان قدیمی هستند، لای نان برشته بگذاریم و طعم عالی به آنها بدهیم. آوکادو سریع با گشنیز، آب لیمو و مغز لیمو جور می گردد و پیازچه و سیر هم آنها را کامل می نمایند. در ادامه مطلب با طرز تهیه ساندویچ استیک و آوکادو آشنا خواهید شد.

طرز تهیه ساندویچ استیک و آوکادو

بله درست خواندید، قرار است نان ها را برشته کنیم و استیک های دندان گیر را با انواع مزه ها در آن ساندویچ کنیم. البته یک سس تند و سرد خامه ای هم چاشنی همه اینها خواهد بود. خوشبختانه کل فرآیند پخت 30 دقیقه طول می کشد و 4 ساندویچ عالی به شما می دهد. پس تنبلی نکنید و با ما همراه شوید.

مواد لازم برای تهیه ساندویچ استیک و آوکادو

  • 3 قاشق غذاخوری روغن زیتون
  • 700 گرم استیک شکم گوساله
  • 8 برش نان حجیم
  • 2عدد آوکادوی آبدار
  • نصف پیمانه برگ گشنیز ریز گردیده
  • 2 قاشق غذا خوری آب لیمو ترش، و مقداری لیمو ترش پوست گرفته
  • 2 عدد پیازچه ریز گردیده
  • 2 حبه سیر متوسط نازک برش خورده
  • یک چهارم پیمانه خامه ترش
  • 1 قاشق غذا خوری سس تُند
  • نمک و فلفل سیاه

نکته: اگر استیک شکم گوساله به دست نیاوردید، مسئله ای نیست می توانید هم وزن آن از گوشت پهلو، کمر یا پشت گوساله بهره ببرید.

طرز تهیه ساندویچ استیک و آوکادو

1. برای استیک و نان: یک قاشق غذا خوری روغن زیتون را در تابه ای بزرگ پخش کنید و روی شعله متوسط گرما دهید تا دود کمی از روی آن بلند گردد. البته راه دیگر نیز این است که اجاق را گرم کنید تا پخت را داخل آن انجام دهید. سپس استیک را با دستمال کاغذی خشک کنید، نمک و فلفل بزنید و آن را آماده پخت کنید. قرار است آن را طوری بپیزید که هر دو روی آن نیم سوز گردد. بنابراین به نوبت آن را برگردانید و حواس تان به دمای شعله یا اجاق باشد؛ توصیه ما 8 دقیقه پخت در 50 درجه سانتی گراد است. بعد از آن، استیک پخته گردیده را به تخته یا بشقابی منتقل کنید، داخل ورق آلومینیومی بپیچید و بگذارید برای 5 دقیقه بماند. (به جای این روش می توانید از پخت روی صفحه فلزی با استفاده از باربیکیو نیز بهره ببرید.)

2. همزمان با استراحت استیک پخته گردیده، تابه را با دستمال کاغذی تمیز کنید. سپس فقط طرف داخلی هر ورق نان را به روغن زیتون آغشته کنید و آن ها را در تابه، روی شعله متوسط برای 2 دقیقه گرم کنید تا کاملا طلایی و تُرد شوند. بعد آن ها را به شلف منتقل کنید تا مخلوط آوکادو و مزه ها را آماده نمایید.

3. برای آوکادو و سس: هسته آوکادوها را خارج و گوشت آن ها را به یک کاسه منتقل کنید. یا چنگال آن ها را خرد کنید و گشنیز، آب لیمو، مقداری لیموی پوست گرفته، پیازچه، و سیر را در آن بریزید. سپس با نمک و فلفل آن را طعم دار کنید. در کاسه ای دیگر، خامه و سس تند را مخلوط کنید.

4. برای ساندویچ کردن: استیک را به ضخامت های 1 سانتی متری برش بزنید. 4 برش نان را جلوی خود قرار دهید. روی آن ها یک لایه خمیر آوکادو و سپس یک استیک بگذارید. 4 برش نان دیگر را به سس آغشته کنید و آن ها را روی استیک ها قرار دهید. بلافاصله ساندویچ های شما آماده سرو هستند.

منبع: کتاب کاله
انتشار: 10 دی 1397 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 1179

به "طرز تهیه ساندویچ استیک و آوکادو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه ساندویچ استیک و آوکادو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید