طرز تهیه بورانی اسفناج

به گزارش مجله پریها، بورانی اسفناج هم میتونه یه پیش غذا باشه و هم یه چاشنی در کنار غذا، از طرفی به خاطر داشتن اسفناج که سرشار از آهن هستش و ماست که مملو از کلسیمه حتی میتونه یه وعده غذایی سبک، سالم و مقوی هم باشه، مثلا میتونیم گاهی به عنوان شام میلش کنیم. بورانی اسفناج جدا از خواص فراوونی که داره خیلی لذیذ هم هست و از طرفی خیلی آسون تهیه میشه و من در این مطلب طرز تهیه اش رو براتون میذارم. یادتون باشه خوردن بورانی اسفناج رو فراموش نکنین.

طرز تهیه بورانی اسفناج

مواد لازم برای تهیه بورانی اسفناج

  • 300 گرم اسفناج خام
  • 1 الی 1 و 1/2 پیمانه ماست چکیده
  • 1 الی 2 حبه سیر
  • نمک به مقدار لازم
  • فلفل در صورت تمایل

مراحل تهیه بورانی اسفناج

ابتدا باید اسفناجمون رو بپزیم میتونیم قبل از پخت اسفناج اونو به اندازه دلخواهمون خورد کنیم و بعد بپزیمش اما از اونجایی که من شخصا دوست ندارم اسفناج داخل بورانی خیلی ریز باشه بدون خورد کردن میپزمشون.

برای پخت اسفناج هم کافیه کف قابلمه فقط کمی حدود 1/3 فنجون آب بریزیم (تا از چسبیدن اسفناج به کف قابلمه جلوگیری کنیم) و بعد اسفناج هارو داخل قابلمه بریزیم و در قابلمه هم بذاریم و حرارت رو ملایم کنیم.

خیلی زود و کمتر از 5 دقیقه اسفناج ها نرم میشن و حجمشون رو از دست میدن و میپزن حالا در قابلمه رو برمیداریم تا آب اضافه اسفناج کشیده بشه.

برای اینکه آب اسفناج راحت تر کشیده بشه کمی با قاشق چوبی همش میزنیم و زیر و روش میکنیم البته نباید بذارین تا اسفناج خیلی خشک بشه همین که خیلی آبکی نباشه آماده است مثل تصویر زیر. حالا شعله رو خاموش میکنیم اجازه میدیم تا اسفناج سرد بشه.

300 گرم اسفناج در حدود 1 پیمانه اسفناج پخته به ما میده.

برای بورانی اسفناج بهتره از ماست چکیده استفاده کنین تا لذیذ تر بشه و من شخصا ماست چکیده ترش رو ترجیح میدم. مقدار ماست هم بسته به سلیقه خودتون میتونین کمتر یا بیشتر بریزین و بهتره ابتدا همه ماست رو مخلوط نکنین تا اگه کم بود بعدا اضافش کنین.

حالا اسفناج سرد شده، ماست، سیر رنده شده، نمک و در صورت تمایل فلفل رو خوب با هم مخلوط میکنیم. البته من مزه سیر رو با بورانی اسفناج بیشتر ترجیح میدیم و اصلا فلفل نمیریزم.

اگه دوست داریم اسفناج کاملا ریز باشه و نقریبا تو ماست حل شده باشه میتونین قبل از مخلوط کردنش با بقیه مواد خوب خوردش کنین با حتی از ابتدا و قبل از پخت خوب ریزش کنین و بعد بپزین.

حالا بورانی اسفناج ما حضره باید یکی دو ساعتی تو یخچال بمونه تا مزه موادش به خورد هم برن.

بعد از این مدت بورانی خوشمزه و مفید ما آماده نوش جان کردنه و میتونیم هر طور دوست داریم سروش کنیم…

منبع: مجله الکترونیک دونفره
انتشار: 8 مهر 1399 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 3608

به "طرز تهیه بورانی اسفناج" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه بورانی اسفناج"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید