طرز تهیه بستنی سنتیِ خانگی

به گزارش مجله پریها، بستنی نوعی دسر منجمد است، که باید شامل حداقل 10٪ چربی شیر باشد. با ما همراه باشید تا طرز تهیه این دسر خوشمزه را به شما آموزش دهیم.

طرز تهیه بستنی سنتیِ خانگی

به گزارش، بستنی یک دسر ساده و ارزان و دلچسب است. بستنی نوعی دسر منجمد است، که باید شامل حداقل 10 ٪ چربی شیر باشد. اگر می خواهید خودتان در منزل بستنی سنتی درست کنید، این مطلب را از دست ندهید.

بستنی یک دسر ساده و ارزان و دلچسب است. بستنی نوعی دسر منجمد است، که باید شامل حداقل 10٪ چربی شیر باشد. با ما همراه باشید تا طرز تهیه این دسر خوشمزه را به شما آموزش دهیم.

شیر: یک لیتر

شکر: 300 گرم

ثعلب: 2 قاشق چایخوری

محلول زعفران: 2 قاشق سوپخوری

گلاب مرغوب: 4 قاشق سوپخوری

پودر هل سفید: یک قاشق چایخوری

خامه صبحانه: 100 گرم

پسته: 100 گرم، خرد شده

1- شیر را بجوشانید. ثعلب را با شکر مخلوط نموده، آن را آرام آرام به شیر در حال جوش اضافه کنید. شیر را با مفتول دستی هم بزنید تا شکر در شیر حل گردد.

2- سپس آن را روی حرارت برداشته، وقتی شیر داغی خود را از دست داد، از صافی رد کنید تا یک دست گردد. بگذارید شیر کمی خنک گردد سپس محلول زعفران، گلاب و هل را به شیر افزوده و هم بزنید. سپس در فریزر قرار دهید. هر یک ساعت یک بار خارج نموده، هم بزنید و مجدداً در فریزر قرار دهید تا خودش را بگیرد، ولی یخ نزند، این عمل را 4 بار تکرار کنید. روش دیگر این است که مایه بستنی را در دستگاه بستنی ساز بریزید و در آخر پسته خرد شده را به بستنی بیفزایید.

3- خامه را در سینی فر لبه کوتاه به ضخامت 1 تا 2 میلی متر پهن کنید و در فریزر قرار دهید تا یخ بزند، سپس خامه را خرد نموده و داخل بستنی آماده بریزید. بستنی را با قاشق چوبی هم زده و مجدداً در فریزر قرار دهید.

1- این دستور دارای 2531 کیلوکالری انرژی، 357 گرم کربوهیدرات، 55 گرم پروتئین و 97 گرم چربی می باشد.

2- اگر خامه چرب باشد منجمد نمی گردد پس اگر خامه شما چرب بود کمی شیر به آن اضافه نموده و بعد در سینی فر آن را پخش کنید. (خامه خشک مناسب این کار است)

3- ثعلب باید مرغوب باشد تا بستنی دچار یخ زدگی نشده و کشدار گردد.

4- اگر شکر بستنی بیشتر از میزان داده شده باشد، بستنی نمی بندد.

5- هر چه مقدار ثعلب زیاد باشد بستنی کشدارتر می گردد. (البته نه بیشتر از حد مجاز)

6- بهتر است برای زود بسته شدن بستنی به روش سنتی آن را در سینی های لبه دار فلزی بریزید و هر بار با کاردک آن را هم بزنید تا بستنی زود بسته گردد.

7- اگر از دستگاه بستنی ساز استفاده شد اجازه دهید بستنی در فریزر کمی ببندد و بعد در دستگاه بستنی ساز بریزید تا به مدت 20 تا 25 دقیقه هم خورده و بستنی ببندد، بستنی را از دستگاه خارج نموده و در فریزر قرار دهید تا کاملاً بسته گردد.

امیدواریم با تهیه این بستنی خوشمزه، لذت کافی را برده و لحظات خوشی را در کنار خانواده سپری کنید.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 28 مرداد 1398 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 2582

به "طرز تهیه بستنی سنتیِ خانگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه بستنی سنتیِ خانگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید