طراحی حلقه هوشمند بسکتبال

به گزارش مجله پریها، این روزها که به‌ دلیل کرونا فعالیت باشگاه‌ها در بسیاری از کشورهای دنیا با محدودیت‌هایی همراه است فناوری می‌تواند به مردم یاری کند تا از تمرینات ورزشی خود عقب نیفتند؛ یکی از این فناوری‌ها یک حلقه جدید بسکتبال هوشمند است که می‌تواند به موازات رشد مهارت‌های فردی شما تغییر سایز دهد، یعنی به مرور زمان و بر اساس میزان پیشرفت فرد، قطر دهانه این حلقه کمتر شده و ارتفاع میله بسکتبال بیشتر می‌شود تا تمرینات سخت تری برای وی رقم بخورد.

طراحی حلقه هوشمند بسکتبال

جهت دریافت مشاوره خدمات چاپ کاتالوگ خشتی از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

این حلقه بسکتبال از 20 تا 40 سانتیمتر تغییر قطر می‌دهد و ارتفاع میله بسکتال نیز از 180 سانتی متر تا 270سانتی متر قابل تغییر است.

دانشمندان مؤسسه MIT معتقدند ممکن است افراد از توانایی‌ها و استعدادها یا پیشرفت‌های ورزشی‌شان چندان مطلع نباشند و خود را موفق‌تر از آنچه که هستند تصور نمایند یا برعکس خود را دست‌کم بگیرند،

به همین دلیل هم اطلاع درست از میزان توانمندی و انجام چالش‌هایی برای تقویت مهارت‌های آنها اهمیت زیادی دارد؛ در حلقه بسکتبال هوشمند که بتازگی طراحی شده است از سنسورهای فیزوالکتریک در صفحه پشت حلقه بسکتبال استفاده شده است و در حلقه بسکتبال نیز یک کلید الکتریکی قرار داده شده است. به این ترتیب هرگونه توپ که به صفحه پشت حلقه بسکتبال برخورد کند یا توپی که از حلقه و تور بسکتبال عبور کند کاملاً اندازه‌گیری می‌شود. این حلقه بسکتبال هوشمند به یک کامپیوتر متصل است و با هر ضربه درست وعبور توپ از حلقه و تور بسکتبال نیم امتیاز به ورزشکار تعلق می‌گیرد.

هرگاه ورزشکار طی 4 پرتاب بتواند یک امتیاز کسب کند به طور اتومات میله بسکتبال بلندتر و حلقه بسکتبال تنگ‌تر می‌شود به این ترتیب کار ورزشکار سخت‌تر خواهد شد چراکه چالشی سنگین‌تر پیش رو دارد. این عمل بارها و طی روزهای تمرین انجام می‌شود و درنهایت ورزشکار کاملاً مسلط به بسکتبال خواهد شد. مؤسسه MIT پیش از این نیز دوچرخه‌هایی با چرخ‌های تاشونده یا بازوبندهایی خاص برای بازیکنان بازی گلف ارائه داده بود که می‌توانستند میزان پیشرفت ورزشکاران را اندازه‌گیری نمایند یا به آنها یاری می‌کردند تا بر ضعف‌هایشان غلبه نمایند.

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 25 آذر 1399 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 3810

به "طراحی حلقه هوشمند بسکتبال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی حلقه هوشمند بسکتبال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید