ضرورت توسعه همکاری های علمی ایران و جمهوری چک

به گزارش مجله پریها، در دیدار وزیر علوم، تحقیقات و فناوری کشورمان با وزیر آموزش، ورزش و جوانان جمهوری چک در حاشیه اجلاس پانزدهمین اجلاس علم و فناوری در شهر کیوتوی ژاپن بر توسعه همکاری های همه جانبه علمی دو کشور تاکید شد.

ضرورت توسعه همکاری های علمی ایران و جمهوری چک

به گزارش خبرنگاران به نقل از سفارت کشورمان در توکیو، دکتر غلامی عصر روز یکشنبه، 15 مهرماه در حاشیه اجلاس علم و فناوری در جامعه که در شهر کیوتوی ژاپن در حال برگزاری است، با دکتر رابرت پلاگا (Robert plaga)، وزیر آموزش، ورزش و جوانان جمهوری چک ملاقات کرد و ضمن معرفی ظرفیتهای جمهوری اسلامی ایران در زمینه دانشجویی، پژوهشی و فناوری، پارکهای علم و فناوری و مراکز رشد آمادگی ایران را برای توسعه همکاری همه جانبه علمی با جمهوری چک از جمله تبادل استاد دانشجو و دوره های مشترک دکتری و ... خاطرنشان کرد. دکتر پلاگا، وزیر آموزش، ورزش و جوانان جمهوری چک هم آمادگی خود را برای گسترش همکاری ها، سفر به ایران و انعقاد سند همکاری خاطرنشان کرد. در این دیدار زمینه هایی از جمله فیزیک، نانو تکنولوزی، بیو مدیسن، ژنتیک و آموزش های فنی وحرفه ای، زبان و ادبیات فارسی، هنرهای اسلامی و... مطرح شد.

دکتر غلامی همچنین امروز در ادامه نشست های پانزدهمین اجلاس علم و فناوری در شهر کیوتو در ژاپن در نشست تغییرات آب و هوایی به برخی مصادیق تغییرات آب و هوایی از جمله غبار ناشی از فعالیت های انسانی و کشاورزی، کاهش و تغییر زمان بارش ها، گرمای هوا و کاهش آب اشاره نمود.

وی در ادامه بر راه های مقابله با آنها از جمله همکاری علمی بین المللی در سطح منطقه ای و جهانی، تبادل تجارب در این زمینه، استفاده از راهکارهای دوستدار طبیعت از جمله مالچ پاشی با منشا غیر نفتی تاکید نمود.

بر اساس این گزارش، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری کشورمان در راس هیاتی در پانزدهمین اجلاس علم و فناوری در جامعه که امروز توسط شینزو آبه نخست وزیر ژاپن در شهر کیوتو افتتاح شد، حضور یافت.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 21 بهمن 1397 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 1450

به "ضرورت توسعه همکاری های علمی ایران و جمهوری چک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضرورت توسعه همکاری های علمی ایران و جمهوری چک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید