شی ء اسرار آمیز فضایی که دانشمندان را حیرت زده نموده است

به گزارش مجله پریها، ورود مهمانی بیگانه با هویت ناشناخته به منظومه شمسی مدتی می گردد که دانشمندان را با چالشی جدی روبرو نموده است.

شی ء اسرار آمیز فضایی که دانشمندان را حیرت زده نموده است

به گزارش خبرنگار حوزه فن آوری های نوینگروه علمی پزشکی خبرنگاران؛ محققان دانشگاه هاروارد به تازگی اعلام نموده اند تخته سنگ فضایی به شکل سیگار که وارد منظومه شمسی گردیده است، امکان دارد به وسیله حیات فرازمینی هوشمند و با استفاده از یک بادبان غول پیکر خورشیدی دراین مسیر قرار گرفته باشد.

این شی اسرار آمیز فضایی مشهور به (Oumuamua) اکتبر سال 2017 وارد سیستم خورشیدی گردیده است. این دو محقق پیش از این درمقاله ای اعلام نموده بودند که امکان دارد تخته سنگ فضایی Oumuamua نوعی کاوشگر فضایی کاملاً هوشمند عملیاتی باشد که به طور عمد به سوی زمین حرکت می نماید و راهنمایی آن دراختیار حیات هوشمند فرازمینی است.

این دنباله دار، اولین ستاره ای است که وارد منظومه شمسی گردیده است و با سرعتی بالا به سوی خورشید درحرکت است. برخی کارشناسان این فرضیه را مطرح نموده اند که Oumuamua نوعی بادبان مصنوعی خورشیدی دارد که انرژی و نور خورشید را جذب نموده و به حرکت آن در فضا کمک می نماید.

با وجود این فرضیه، گروهی دیگر از دانشمندان اعتقاد دارند حرکت این دنباله دار فضایی حالتی مشابه سایر دنباله دار ها داشته و رفتاری غیرعادی از خود نشان نداده است.

اولین بار تلکسوپ مستقر درجزیره هاوایی درسال 2017 این دنباله دار فضایی منحصربه فرد را شناسایی نموده است.

سنگ فضایی حدود 400 متر طول و حالتی کشیده و نوک تیز دارد که در اصطلاح عموم مشابه سیگار است.

یکی از مواردی که سبب مشکوک شدن دانشمندان به غیرعادی بودن این دنباله دار می گردد، نبود ذره های گرد وخاک یا ذره های یخ روی سیارک است، همچنین طول آن که به نسبت سیارک های مشابه بسیار بلند تر است، رنگ قرمز بدنه آن نیز متفاوت از سایر جرم های فضایی درمنظومه شمسی است.

عده زیادی از دانشمندان اعتقاد دارند این سیارک حاصل انفجار سیارک های گذشته است و نکته ای عجیب یا مشکوک درآن وجود ندارد. اما گروهی دیگر از دانشمندان براین عقیده هستند که این سیارک نوعی سفینه فضایی پیشرفته برای آنالیز زندگی انسان هاست و با هدفی ویژه به سوی خورشید حرکت می نماید.

دانشمندان اکنون درحال آنالیز شیوه حرکت این جرم آسمانی با استفاده از تلسکوپ شکارچی بیگانه SETI هستند تا درآینده بتوانند نظر قطعی درباره ماهیت آن را اعلام نمایند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 18 آبان 1397 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 836

به "شی ء اسرار آمیز فضایی که دانشمندان را حیرت زده نموده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شی ء اسرار آمیز فضایی که دانشمندان را حیرت زده نموده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید