شناسایی 33 دخمه در فصل سوم کاوش های محوطه باستانی وستمین

به گزارش مجله پریها، سرپرست کاوش محوطه اشکانی وستمین از خاتمه فصل سوم کاوش های باستان شناسی محوطه باستانی وستمین و شناسایی 33 دخمه در آن اطلاع داد.

شناسایی 33 دخمه در فصل سوم کاوش های محوطه باستانی وستمین

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران، عبدالمطلب شریفی سرپرست هیئت کاوش امروز شنبه 28 مهر 97 با بیان اینکه فصل سوم کاوش های باستانی محوطه وستمین کیاسر ادامه فصل دوم بود گفت: ادامه مشخص حریم و عرصه ها را داشتیم و در نتیجه تعداد گمانه ها به 40 مورد رسید تا عرصه را شناسایی کنیم.

او اضافه نمود: خوشبختانه تکلیف شمال شرقی و جنوب شرقی محوطه باستانی روشن شد و برآورد در شرق محوطه ادامه دارد و در قسمت کاوش محوطه، تمرکز در قسمت شمالی بوده است زیرا سازمان میراث فرهنگی تصمیم گرفت سایت وستمین به عنوان موزه تعریف گردد در نتیجه در قسمت شمالی راه تابه 400 مترمربع را ملاک کار قرار دادیم و 33 دخمه را شناسایی نموده ایم.

شریفی با اظهار اینکه سایت وستمین به عنوان سایت موزه تعریف می گردد ادامه داد: اشیای 33 دخمه خالی نمی گردد زیرا بنا داریم سایت موزه گردد و برای تهیه طرح محتوایی مشاور گرفته ایم.

محوطه اشکانی وستمی در80 کیلومتری جنوب شهر ساری و 9 کیلومتری جنوب شرقی شهر کیاسر قرار گرفته است و در واقع نام یک روستا است. نخستین فصل کاوش آن از سال 94 همزمان با ثبت این محوطه باستانی در لیست آثار ملی کشور شروع شد و هم اکنون نیز فصل سوم کاوش آن خاتمه یافته است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 26 شهریور 1398 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 2730

به "شناسایی 33 دخمه در فصل سوم کاوش های محوطه باستانی وستمین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شناسایی 33 دخمه در فصل سوم کاوش های محوطه باستانی وستمین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید