ضرورت ایجاد بازارچه صنایع دستی، رستوران و اقامتگاه در کلات خراسان رضوی

به گزارش مجله پریها، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: ایجاد بازارچه، صنایع دستی و رستوران و اقامتگاه در کلات لازم است.

ضرورت ایجاد بازارچه صنایع دستی، رستوران و اقامتگاه در کلات خراسان رضوی

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی، ابوالفضل مکرمی فر مدیرکل میراث فرهنگی این استان، امروز دوشنبه 16 مهر در دیدار با فرماندار کلات با بیان این مطلب اضافه نمود: این شهرستان از مناطق برخوردار است و ظرفیت ها و پتانسیل های ویژه گردشگری دارد.

او با بیان این که تامین زیرساخت های گردشگری در این شهرستان نیازمند اعتبارویژه است، ادامه داد: با وجود این که مشتری دریافت خدمات گردشگری و صنایع دستی در این شهرستان وجود دارد ولی هنوز زیرساخت ها فراهم نیست و خدمات لازم به خوبی تامین نمی گردد.

مکرمی فر اظهار کرد: ایجاد اقامتگاه بوم گردی، فروشگاه صنایع دستی و رستوران از نیازهای ضروری شهرستان کلات است.

او اضافه نمود: پوشاک لائین و گلیم کلات در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است اما هنوز از این فرصت به خوبی استفاده نشده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی با بیان این که توسعه و تأمین زیرساخت های گردشگری به تنهایی با اعتبارات دولتی امکان پذیر نیست، اقدامات را دولت به تنهایی نمی تواند به پایان برساند بلکه باید بخش خصوصی را فعال کنیم و ما نیز تسهیلات لازم را ارائه کنیم.

مکرمی فر مکرمی فربا بیان این که کلات یکی از محورهای گردشگری استان است ، اظهارکرد: اکنون درشهر کلات توقف مسافران و گردشگران کم است باید شرایط توقف مسافران را ایجاد کنیم.

او اضافه نمود: اقداماتی برای ایجاد بازارچه صنایع دستی اجرا شده است که باید طرح آن کامل گردد و برمبنای آن پیگیری های آن ادامه یابد.

مکرمی فر به بعضی ساخت و سازها در کلات اشاره و تاکید نمود: نباید ساخت و ساز خارج ا چارچوب انجام گردد و منظر تاریخی کلات را از بین ببرد.

او با بیان این که روستای لائین و خشت موزه اند، ادامه داد: کلات ظرفیت گردشگری دارد اما باید شرایطی را ایجاد کنیم که مسافر توقف کند و اقامت شبانه داشته باشد، اقامتگاه های بوم گردی می تواند این خلا را پر کند، هم اکنون تسهیلاتی با 4 درصد بهره بانکی و تا مبلغ 250 میلیون تومان برای اقامتگاه های بوم گردی پرداخت می کنیم.

مهدی ناصری فرماندارکلات نیز در این جلسه گفت: با وجود ظرفیت هایی که در شهرستان کلات وجود دارد که اما توفیقی برای بهره مندی متناسب با این ظرفیت ها نداریم.

او ادامه داد: آئین ها و سنت ها و مواهب طبیعی و ابنیه تاریخی که در شهرستان کلات وجود دارد بستهری را گردشگری فراهم نموده است اما به لحاظ زیر ساخت دچار ضعف هستیم، از میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری برای توسعه گردشگری حمایت می کنیم.

ناصری برای برگزاری شورای میراث فرهنگی شهرستان کلات اعلام آمادگی کرد.

هم چنین مسعود میراب شهردارکلات برای همکاری در ایجاد بازارچه صنایع دستی در جهت بین کاخ خورشید و مسجد جامع اعلام آمادگی کرد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 7 مهر 1398 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 2760

به "ضرورت ایجاد بازارچه صنایع دستی، رستوران و اقامتگاه در کلات خراسان رضوی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضرورت ایجاد بازارچه صنایع دستی، رستوران و اقامتگاه در کلات خراسان رضوی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید