شرایط تحت پوشش بیمه قرار دریافت نوزادان

به گزارش مجله پریها، مدیرکل بیمه گری و درآمد سازمان بیمه سلامت در خصوص پوشش بیمه ای نوزادان و هزینه دارو و بستری در بیمارستان توضیحاتی داد.

شرایط تحت پوشش بیمه قرار دریافت نوزادان

به گزارش گروه رسانه های خبرنگاران، شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که نوزاد تازه متولدی داشتهباشید و نوزادتان نیاز به دارو و دکتر یا خدایی نکرده بستری در بیمارستان داشته باشد، اما هنوز بای فرزندتان شناسنامه هم نگرفته اید، چه برسد دفترچه بیمه، در این شرایط است که فکر و خیال هزینه های بیمارستان و دارو و دکتر والدین را آزار می دهد،اما جای نگرانی نیست خوشبختانه تدابیری اندیشیده شده است که به ان می توان هزینه های درمان را تحت پوشش بیمه پرداخت کرد .

به دنبال اطلاع از هزینه های درمان، دارو و شرایط اخذ دفترچه بیمه سراغ مسئول مربوطه در بیمه سلامت رفتیم تا از جزئیات شرایط پوشش بیمه ای نوزادان و نحوه محاسبه هزینه دارو و درمان در مراکز درمانی برای نوزادان بدون دفترچه بیمه را جویا شویم .

نحوه استفاده از بیمه برای هزینه دارو و درمان نوزادان بدون دفترچه

داوود حاج قاسمعلی مدیرکل بیمه گری و درآمد سازمان بیمه سلامت درباره شرایط تحت پوشش بیمه قرار دریافت نوزادان اظهار داشت: براساس اصول پزشکی فرد تازه متولد شده تا 28 روزگی نوزاد تلقی می شود. از آنجایی که بعد از تولد برای نوزاد شناسنامه و کد ملی تهیه و تعریف نشده است، نمی توان به سرعت دفترچه بیمه نوزاد را صادر کرد به همین دلیل سازمان بیمه سلامت ایران تمهیداتی برای این گروه در نظر گرفته است که از دفترچه مادر برای پوشش بیمه ای نوزاد تا 28 روزگی استفاده شود .

مدیرکل بیمه گری و درآمد سازمان بیمه سلامت ادامه داد: پدر و مادر به محض دریافت شناسنامه مکلف هستند که برای فرزند خود دفترچه مستقل تهیه کنند .

دفترچه بیمه این نوزادان رایگان صادر می شود

وی اضافه نمود: در صندوق بیمه روستایی والدین به شرط ساکن روستا بودن می توانند با مدارک لازم و شناسنامه به دفاتر پیشخوان مراجعه و دفترچه فرزندشان را دریافت کنند، در صندوق بیمه سلامت همگانی نیز والدین می توانند با ارائه مدارک بیمه خود و شناسنامه نوزاد به دفاتر پیشخوان مراجعه و دفترچه بیمه دریافت کنند .

حاج قاسمعلی همچنین گفت: در صندوق سایر اقشار نیز افراد باید با دریافت نامه از مرجع بیمه گذار خود از جمله بهزیستی، بنیاد شهید، کمیته امداد و غیره و ارائه آن به دفاتر پیشخوان نسبت به صدور دفترچه فرزند خود اقدام کنند .

کارکنان دولت چگونه برای نوزاد خود دفترچه بیمه تهیه کنند؟

وی به شرایط صدور دفترچه بیمه نوزادانی که سرپرست خانوار در صندوق کارکنان دولت است، نیز اشاره کرد و اضافه نمود: کارکنان دولت برای پوشش بیمه ای باید در ابتدا با ارائه مدارک فرزند به اداره محل کار خود مراجعه و با نامه ارائه شده از سوی کارگزینی، به دفاتر پیشخوان برای صدور و دریافت دفترچه مراجعه کنند .

مدیرکل بیمه گری و درآمد سازمان بیمه سلامت ادامه داد: در صندوق کارکنان دولت در صورتی که فرزند تحت پوشش بیمه مادر باشد باید اداره محل کار تعهد دهد که بابت پوشش بیمه ای، حق بیمه را پرداخت کند، ولی در صورتی که فرزند تحت پوشش پدر باشد مبلغ حق بیمه درصدی کم شده است و هزینه جداگانه ای بابت آن پرداخت نمی شود .

حاج قاسمعلی گفت: در صندوق بیمه ایرانیان نیز با ارائه مدارک و پرداخت حق بیمه برای نوزاد دفترچه صادر می شود .

منبع:باشگاه خبرنگاران

،

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 19 آبان 1398 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 2891

به "شرایط تحت پوشش بیمه قرار دریافت نوزادان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط تحت پوشش بیمه قرار دریافت نوزادان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید