سینماگران با رهبری کریستوفر نولان به جنگ تولیدکنندگان تلویزیون می روند

به گزارش مجله پریها، کریستوفر نولان که این روزها یکی از کارگردان ها و تهیه کننده های مشهور سینمای آمریکا به حساب می آید دست به اقداماتی زده که احتمالا باعث خواهد شد لذت دیدن فیلم های سینمایی در تلویزیون های خانگی بیش از پیش گردد.

سینماگران با رهبری کریستوفر نولان به جنگ تولیدکنندگان تلویزیون می روند

ماجرا به یک ویژگی خاص در تلویزیون های جدید برمی گردد که motion smoothing نامیده می گردد و بسیاری از کارگردان ها را عصبانی نموده. این حالت به تلویزیون ها اضافه گردیده تا از تار شدن برخی از اجزای تصویر هنگام پخش ویدیو با کیفیت بالا، جلوگیری کند. با این وجود نتیجه نهایی باعث گردیده بسیاری از سینماگران ادعا نمایند، فیلم هایشان در این حالت شبیه آثار بی کیفیت تلویزیونی نمایش داده می گردد و حس و حال سینمایی صحنه ها از دست می رود. اما دلیل اصلی این اتفاق چیست؟

حالت Motion smoothing چند فریم فیک بین فریم های سیگنال های پخش تلویزیونی اضافه می نماید که باعث وضوح بیشتر و نرخ فریم 60 فریم بر ثانیه می گردد. این حالت برای پخش برنامه های ورزشی بسیار مناسب است چون باعث می گردد بتوان بسیار ساده تر تحرکات درون تصویر را دنبال کرد اما در مورد فیلم های سینمایی که هنوز به حالت 24 فریم بر ثانیه ضبط می شوند، قابلیت motion smoothing باعث از میان رفتن کیفیت سینمایی تصویر می گردد.

به همین دلایل که توضیح آن رفت، کریستوفر نولان به عنوان یکی از روسای بخش کارگردانان کمیته Americas Creative Rights ایمیلی به اعضای بخش کارگردانان زده و اعلام نموده او، رییس دیگر کمیته جاناتان مازلو و پل توماس اندرسن یکی از کارگردان های نام آشنای سینمای آمریکا در حال تماس با تولیدنمایندگان تلویزیون هستند تا امکاناتی را برای تسهیل قطع کردن این حالت خاص فراهم نمایند.

نولان در ادامه افزوده: بسیاری از شما دیده اید که آثارتان هنگام پخش تلویزیونی با آنچه واقعا ساخته اید تفاوت دارند. تلویزیون های جدید قابلیت های تکنیکی فوق العاده ای دارند و این موضوع از اهمیت ویژه ای برخوردار است که بتوانیم این قابلیت ها را چنان مهار کنیم که نزدیک ترین نسخه به نسخه اصلی که واجد مقاصد خلاقانه ما است به دست مخاطب برسد.

به هر حال این خبر در مجموع برای سینمادوستان اتفاق بسیار مثبتی است به حساب می آید؛ آن ها می توانند مطمئن باشند نولان و تعدادی دیگر از سینماگران هالیوود به فکر تجربه بصری آن ها هنگام تماشای تلویزیون های خانگی اند.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 26 شهریور 1397 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 453

به "سینماگران با رهبری کریستوفر نولان به جنگ تولیدکنندگان تلویزیون می روند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سینماگران با رهبری کریستوفر نولان به جنگ تولیدکنندگان تلویزیون می روند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید