سوغاتی های رنگارنگ مشهد

به گزارش مجله پریها، مشهد یکی از شهرهای زیبای ایران است که به عنوان یکی از مهم ترین مقاصد گردشگری نیز شناخته می شود. یکی از نکات مهمی که در رابطه با مشهد باید بدانید این است که این شهر علاوه بر آن که به عنوان یک شهر زیارتی شناخته می شود، دارای جاذبه های توریستی و گردشگری مختلفی نیز است.

سوغاتی های رنگارنگ مشهد

همین موضوع باعث شده تا شاهد برگزاری تورهای مختلفی نظیر تور ارزان مشهد برای سفر به این شهر زیبا و خاص باشیم. اگر به مشهد سفر کردید به شما پیشنهاد می دهیم تا به سراغ بازارهای این شهر رفته و اقدام به خرید سوغاتی برای دوستان و آشنایان خود کنید، چرا که سوغاتی های این شهر بسیار شگفت انگیز، زیبا و خاص هستند.

در این مطلب قصد داریم تا شما را با سوغاتی های مشهد آشنا کرده و در رابطه با این موارد توضیحاتی را ارائه دهیم، پس با ما همراه باشید.

ادویه هفت قلم

یکی از سوغاتی های مشهد ادویه هفت قلم است که شامل دارچین، سماق، گلپر، زنجبیل، فلفل سیاه، فلفل قرمز و زرد چوبه می شود. ترکیب این ادویه ها در کنار هم علاوه بر زیبایی که دارد خواص دارویی و درمانی فراوانی نیز داشته و می توان از آن ها در طبخ آبگوشت و انواع خورش نیز استفاده کرد. یکی از سوغاتی هایی که می توانید از مشهد خریداری کنید، ادویه هفت رنگ است.

زعفران

یکی از سوغاتی های گران قیمت مشهد زعفران است که نوعی ادویه به حساب می آید و در آشپزی از آن استفاده می شود. خراسان و مشهد به عنوان یکی از مهم ترین مناطق تولید زعفران در دنیا به حساب می آید و در حال حاضر از زعفران به عنوان گران بها ترین ادویه جهان یاد می شود. در قرن 21 ایران بیش از 90 درصد زعفران جهان را تولید کرده و از آن به عنوان بزرگترین صادر کننده زعفران جهان یاد می شود.

نقل و نبات

نقل و نبات نیز یکی از سوغاتی هایی است که می توانید در هنگام سفر به مشهد آن ها را خریداری کرده و برای دوستان و آشنایان خود بیاورید. نقل و نبات قیمت متوسطی داشته و به عنوان یک سوغاتی اقتصادی شناخته می شود.

سوغاتی های رنگارنگ مشهد

زرشک

یکی دیگر از سوغاتی های رنگارنگ شهر مشهد زرشک است. زرشک دارای خواص مختلفی بوده که از مهم ترین آن ها می توان به مبارزه با انواع میکروب ها و قارچ ها، کمک به دستگاه گوارش، جلوگیری و بهبود بیماری دیابت، بهبود سلامت قلب و... اشاره کرد. اگر به مشهد سفر کردید، به شما پیشنهاد می دهیم تا حتماً اقدام به خرید زرشک برای دوستان خود کنید.

جیلی بیلی

جیلی بیلی نیز یکی از سوغاتی های مشهد است. در واقع این محصول در ابتدا در کشور آمریکا و به عنوان نوع خاصی از پاستیل تولید می شد، اما امروزه شاهد تولید جیلی بیلی در نقاط دیگر جهان نظیر مشهد نیز هستیم. امروز به قدری جیلی بیلی های مشهد معروف است که از آن ها به عنوان پاستیل ایرانی نیز یاد می شود.

سوغاتی های رنگارنگ مشهد

کشک خشک

کشک خشک نیز از دیگر سوغاتی های مشهد به حساب می آید که می توان از آن برای تهیه غذاهای مختلف استفاده کرد. کشک خشک مشهد خواص درمانی بسیار زیادی داشته و همین موضوع باعث افزایش محبوبیت این سوغاتی در بین گردشگران شده است.

انتشار: 14 اسفند 1399 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 3977

به "سوغاتی های رنگارنگ مشهد" امتیاز دهید

2 کاربر به "سوغاتی های رنگارنگ مشهد" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سوغاتی های رنگارنگ مشهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید