سرگردانی مسافران ایرانی در دوبی

به گزارش مجله پریها، دوبی هر نوع ارتباط هوایی و دریایی با ایران را متوقف کرد و حالا ایرانیانی که به امارات سفر نموده بودند دچار سرگردانی شده اند

سرگردانی مسافران ایرانی در دوبی

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور بهار 99 کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

به گزارش خبرنگاران سر کنسولگری ایران در دبی، در اطلاعیه با اشاره به اقدام دولت امارات در توقف یکباره پروازها به ایران و بالعکس و همچنین توقف ورود و خروج کشتی در پی شیوع ویروس کرونا گفت: این اقدام موجب بلاتکلیفی، وسرگردانی تعداد زیادی از هم میهنان شده است و سرکنسولگری و سفارت کشورمان در دبی و ابوظبی و همچنین وزارت امور خارجه با استفاده از همه توان و ظرفیت های موجود در جهت برطرف این مشکل کوشش خواهد نمود.

به گزارش ایسنا، متن اطلاعیه سر کنسولگری ایران در دبی به توضیح زیر است: به اطلاع هم وطنان عزیز می رساند متاسفانه در پی شیوع ویروس کرونا در کشورهای دنیا و بویژه منطقه غرب آسیا، دولت امارات اقدام به توقف یکباره و از قبل اعلام نشده پروازها به ایران و بالعکس و همچنین ورود و خروج کشتی های مسافری و باری نموده است.

این اقدام موجب بلاتکلیفی، نگرانی وسرگردانی تعداد زیادی از هم میهنان عزیزمان از جمله زنان و مردان سالخورده و بیمار و بچه ها در فرودگاه ها و بنادر دبی و شارجه شده است. علی رغم کوششها و پیگیریهای اجرا شده با جهات ذیربط در دولت امارات عربی متحده و قول مساعد آنان برای همکاری، درخواست صدور مجوز برای پرواز هواپیماهای بدون مسافر شرکتهای هواپیمایی ماهان، ایران ایر، کیش ایر و... به امارات برای بازگرداندن هموطنان عزیزمان به ایران داده شده است، لیکن متاسفانه هنوز نتیجه ای حاصل نشده است.

امیدواریم هرچه زودتر مجوزهای مربوط صادر گردد. هرچند انتظار این بود که دولت امارات متحده عربی همچون دیگر کشورها در این زمینه مسئولانه تر عمل کند و دست کم با تسریع در صدور مجوزهای لازم، بازگشت ایرانیان را به کشورمان تسهیل نماید.

قابل ذکر است عده ای در فضای مجازی، غیرمسئولانه افراد را تشویق به حضور در سرکنسولگری می کنند. به منظور اطمینان خاطرِ مردم عزیز اعلام می کند سرکنسولگری و سفارت کشورمان در دبی و ابوظبی و همچنین وزارت امور خارجه در ایران با همکاری سایر دستگاهها با استفاده از همه توان و ظرفیتهای موجود از جمله رایزنی مستمر با مقامات دولت امارات، به دنبال تمهیداتی برای بازگشت هموطنان به کشور می باشند و در صورت صدور مجوزهای لازم بلافاصله چند فروند هواپیما برای انتقال ایرانیان به امارات اعزام خواهد گشت.

شرکتهای هواپیمایی ایرانی و اماراتی نیز باید به تعهدات و وظایف خود در قبال هموطنان و مسافران به نحو شایسته عمل کنند. از همین رو خواهشمند است با صبر و خویشتنداری که شایسته ملت بزرگ ایران است، دست در دست هم برای گذر از شرایط موجود یکدیگر را کمک کنیم.

بی شک روزهای سخت خواهد گذشت و جمهوری اسلامی ایران تعامل همسایگان خود را فراموش نخواهد نمود.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 8 اسفند 1398 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 3161

به "سرگردانی مسافران ایرانی در دوبی" امتیاز دهید

1 کاربر به "سرگردانی مسافران ایرانی در دوبی" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرگردانی مسافران ایرانی در دوبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید