خبرنگاران رسانه کانادایی: اتباع ما در ایران خواهان خدمات کنسولی از اتاوا هستند

به گزارش مجله پریها، تهران- خبرنگاران- یک رسانه کانادایی خاطرنشان کرد که اتباع این کشور در ایران از دولت اتاوا خواسته اند به آنها در ایران خدمات کنسولی ارائه دهند.

خبرنگاران رسانه کانادایی: اتباع ما در ایران خواهان خدمات کنسولی از اتاوا هستند

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و آبشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

تارنمای تورنتو سیتی نیوز کانادا در گزارشی گفت، کانادایی های مقیم ایران از دولت اوتاوا خواسته اند به آنها برای بازگشت به کشورشان یاری کند یا دستکم در زمان حضورشان در ایران، خدمات کنسولی ارائه دهند.

به گزارش خبرنگاران، دلیل این خواسته اتباع کانادایی، لغو و توقف پروازهای مسافری از ایران به کشورهای منطقه است که سبب شده آنها نتوانند به پروازهای خود برسند. ضمن آنکه بعضی از این کشورها از پذیرش مسافران ایرانی در پروازهایشان خودداری می نمایند.

کانادا از سال 2012 فاقد حضور دیپلماتیک در ایران است. دولت فدرال به کانادایی هایی که به ایران سفر می نمایند توصیه نموده به سفارت این کشور در آنکارا پایتخت ترکیه مراجعه نمایند که مسئول ارائه یاری های کنسولی به آنها در ایران است.

سفارت ایتالیا در تهران نیز در هشت سال گذشته حافظ منافع کانادایی ها در ایران بوده و یاری های کنسولی را در صورت احتیاج به اتباع آن کشور ارائه داده است.

سازمان کنگره ایرانیان کانادا از دولت فدرال این کشور خواسته است ارائه خدمات کنسولی در ایران را از سر بگیرد.

دولت فدرال کانادا بیش از 500 نفر از کانادایی ها و خانواده های آنها را از مناطقی آلوده به شیوع ویروس کرونا از جمله شهر ووهان چین به عنوان مرکز شیوع این ویروس و کشتی تفریحی دایاموند پرینسس در ژاپن به کشورشان بازگردانده است.

در حالی که همه اتباع کانادایی و خانواده های آنها از شهر ووهان چین بازگردانده و از قرنطینه در شهر اونتاریو خارج شده اند، گروهی متشکل از 50 نفر هنوز در چین هستند و امیدوارند دولت فدرال آنها را با پرواز دیگری به کشورشان بازگرداند.

گروهی از کانادایی های مقیم استان هوبای چین هفته گذشته در نامه ای سرگشاده به سازمان امور دنیای کانادا درخواست یاری کردند. این سازمان در بیانیه ای است که دولت کانادا تا حد ممکن در ارائه یاری به کانادایی ها در چین در دسترس است.

یک مقام بهداشتی کانادا، شیوع این ویروس در کانادا را همچنان اندک اعلام نموده است.

فرانسوا فیلیپ شامپین - Francois-Philippe Champagne وزیر امور خارجه کانادا گفته، کشورش اوضاع شیوع ویروس کرونا در دنیا را به ویژه در کره جنوبی، ایتالیا و ایران تحت نظر دارد.

او اضافه نمود: با وزیران امور خارجه چند کشور برای کسب اطلاعات درباره اوضاع شیوع این ویروس در خارج از کشور در ارتباط بوده و به کسانی که قصد دارند از کانادا به خارج سفر نمایند توصیه نموده درباره اوضاع مقصد سفرشان تحقیق نمایند.

سازمان دنیای بهداشت که از زمان اعلام شیوع ویروس کرونا در چین، هشدارهای بالایی صادر نموده، هنوز این بیماری را فراگیر اعلام ننموده است.

براساس این گزارش، چین 77 هزار و 262 مورد ابتلا به کرونا (کووید - 19) را در این کشور اعلام نموده که شامل 2 هزار و 595 مورد مرگ و میر است. 9109

29 کشور دیگر نیز بیش از 2 هزار مورد تائید شده از ابتلا به کرونا را گزارش داده اند که شامل 23 مورد مرگ ناشی از آن می گردد.

ویروس کرونا که رسما کووید - 19 نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد. این ویروس اکنون به حدود 30 کشور سرایت نموده و سازمان بهداشت دنیای را برآن داشته است تا در خصوص بهداشت دنیای، شرایط فوق العاده اعلام کند.

شیوع گسترده این بیماری در ایتالیا به ویژه نگرانی هایی را در اروپا برانگیخته و شماری از این کشورها را نیز آلوده نموده است. در تازه ترین مورد، سوئیس و کرواسی نیز ابتلای نخستین نفر به ویروس کرونا در این کشورها را تائید کردند.

2023

منبع: ایرنا
انتشار: 7 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 3275

به "خبرنگاران رسانه کانادایی: اتباع ما در ایران خواهان خدمات کنسولی از اتاوا هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران رسانه کانادایی: اتباع ما در ایران خواهان خدمات کنسولی از اتاوا هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید