سرعت فیزیکی ساخت و ساز طرح ملی مسکن قم مطلوب است

به گزارش مجله پریها، خبرنگاران/قم مدیرکل راه و شهرسازی قم گفت: در مجموع شرایط عملیات عمرانی ساخت و ساز طرح اقدام ملی مسکن استان قم مناسب و از سرعت و پیشرفت فیزیکی مطلوبی برخوردار است.

سرعت فیزیکی ساخت و ساز طرح ملی مسکن قم مطلوب است

با ما همراه باشید و درباره ساعت اینترنتی بیشتر بدانید.

حسن صبوری در این زمینه اضافه نمود: در مرحله اول ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن استان قم چهار هزار و 400 نفر ثبت نام کردند که از این میان بیش از 2 هزار واحد مسکونی توسط اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان احداث خواهد شد.

وی اضافه نمود: در مجموع بنیاد مسکن استان ذیل تعهدات خود، در 6 پروژه و یک محله عملیات ساخت و احداث واحدهای مسکونی را بر عهده دارد.

وی ادامه داد: پروژه 180 واحدی زیتون 6 که در مرحله سقف طبقه سوم است از جمله این پروژه هاست.

صبوری بیان نمود: پروژه 96 واحدی زیتون هفت و هشت در مرحله اسکلت و 256 واحدی زیتون 9 و 10 در مرحله فونداسیون هستند.

وی با بیان این که زیتون 11 در مرحله اخذ پروانه است، گفت: به زودی عملیات عمرانی این پروژه 84 واحدی شروع خواهد شد.

وی گفت: در محله 10 نیز که استعداد ساخت حدود یک هزار و 400 واحد مسکونی دارد، عملیات آماده سازی در حال اجرا است و به زودی وارد فاز ساخت و ساز و فونداسیون خواهیم شد و متقاضیان از این بابت نگران نباشند.

مدیرکل راه و شهرسازی قم با اشاره به انجام مراسم قرعه کشی در ماه گذشته، اضافه نمود: این قرعه کشی بین متقاضیان با حداقل واریز 40 میلیون تومان بوده که این دسته از افراد به پروژه های طرح اقدام ملی متصل شدند و هیچ متقاضی بلاتکلیفی نداریم.

وی در مورد آخرین شرایط طرح اقدام ملی مسکن در شهرهای دیگر استان نیز بیان نمود: در شهر کهک واگذاری زمین به بنیاد مسکن انجام و طراحی آن شروع شده است؛ در شهرهای قنوات، دستجرد و جعفریه نیز در مرحله واگذاری زمین به بنیاد مسکن هستیم.

وی خاطر نشان کرد: عملیات عمرانی و ساخت و ساز واحدهای طرح اقدام ملی مسکن سایر شهرهای استان نیز به زودی شروع خواهد شد.

صبوری در مورد تعهدات ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، گفت: این ستاد در اراضی 27 هکتاری روبروی دانشگاه آزاد پردیسان 2 هزار واحد مسکونی خواهد ساخت که در حال حاضر در مرحله عقد تفاهم نامه و قرارداد با این ستاد هستیم.

به گفته وی، هم اکنون فرآیند پالایش 3795 متقاضی توسط بنیاد مسکن استان اجرا شده است و در این بین 2479 متقاضی، تایید نهایی شده اند.

وی اضافه نمود: برای 2 هزار و458 متقاضی افتتاح حساب اجرا شده و 2 هزار و 120 نفر از آن ها واریز وجه داشته اند که افزون بر 97 میلیارد تومان آورده این افراد بوده است.

مدیرکل راه و شهرسازی قم در سرانجام گفت: آورده هر متقاضی صرفا برای همان پروژه ای که معرفی و متصل شده تخصیص می یابد و حدس در مورد تخصیص آورده متقاضیان به بعضی دیگر از پروژه ها از اساس اشتباه و غلط است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 4 دی 1399 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 3832

به "سرعت فیزیکی ساخت و ساز طرح ملی مسکن قم مطلوب است" امتیاز دهید

1 کاربر به "سرعت فیزیکی ساخت و ساز طرح ملی مسکن قم مطلوب است" امتیاز داده است | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرعت فیزیکی ساخت و ساز طرح ملی مسکن قم مطلوب است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید