بوگاتی شیرون با سرعت 416 کیلومتر بر ساعت

به گزارش مجله پریها، در این مقاله به شما خواهیم گفت که چگونه بوگاتی شیرون (chiron) می‌تواند با سرعتی بیش از 416 کیلومتر سرعت حرکت کند و چه فناوری دارد.

بوگاتی شیرون با سرعت 416 کیلومتر بر ساعت

اگر شما هم مانند کسانی هستید که فکر می‌کنید تایر خودرو فقط برای حرکت خودرو لازم است و تا آج آن به کلی سائیده نشود دست از آن نمی‌کشید، در اشتباه هستید، چون مهندسین بوگاتی معتقد هستند که تنها دلیل سرعت زیاد بوگاتی شیرون تایرهای آن است. موتور این هیولا 1479 اسب بخار قدرت داشته و بدنه آن کاملا آیرودینامیک بوده و سیستم تعلیق عالی، فرمان پذیری بالا و ترمزگیری عالی دارد که این ویژگی‌ها بدون تایرهای خاص ارزشی ندارد. این تایرها هستند که می‌توانند سرعت 416 کیلومتری این خودرو را تحمل کنند.

مهندسین بوگاتی شیرون 15 سال گذاشته به شرکت‌های ساخت تایر سفارش ساخت این چنین تایری را داده بودند اما این شرکت‌ها کار گروه مهنسی بوگاتی را به تمسخر می‌گرفتند و این کار را غیر ممکن می‌دانستند. ویرون به دلیل وزن بسیار بالایی که دارد باید از تایر مخصوص استفاده کند، چون هیچ تایری توان تحمل چنین فشاری را ندارد.

تایر بوگاتی شیرون

برای ساخت هر تایر ویرون با دست حدود یک ساعت زمان نیاز بوده و دو جفت تایر ویرون 42 هزار دلار قیمت دارند و 9600 کیلومتر می‌توان از آنها استفاده کرد، اما مشکلی وجود داشت، آن هم این بود که این تایر در سرعت 400 کیلومتر بر ساعت تنها 15 دقیقه دوام می‌آورد و این تایرها به سبب گرما و نیروی گریز از مرکز فوق‌العاده بالا، نمی‌ترکیدند و مشکل دیگر ویرون این بود که این خودرو بعت از 10 دقیقه رانندگی با سرعت بالای 400 کیلومتر سوخت تمام می‌کرد. میشلین که تایرهای ویرون را می‌سازد، برای جلوگیری از بروز حادثه و آسیب رینگ‌ها، تنها دو نوع تایر برای ویرون در نظر گرفته بود.

میشلین از تجربه‌ی ویرون درس‌های زیادی گرفته است و مهندسان بوگاتی در برنامه‌ی ساخت تایر شیرون تا به حال 18 بار به مرکز تحقیق و توسعه‌ی میشلین در فرانسه سفر کردند تا در فرآیند تولید، از تجهیزات آزمایش تایر هواپیما استفاده کنند، زیرا تنها تجهیزاتی که توانایی چرخاندن سریع یک تایر آزمایشی و شبیه‌سازی شده را دارند تنها در شرکتی مانند میشلین که تایر هواپیماها را می‌سازد، می‌توان یافت.

تایرهای جلو (285/30R20) و عقب (355/25R21) شیرون در مقایسه با ویرون، به ترتیب 14 و 12 درصد سطح تماس بیشتری با جاده دارند. این تایرها توانایی انتقال 5000 نیوتون متر گشتاور در زمان تماس با جاده دارند و 3800 بار نیروی جاذبه را در سرعت 416 کیلومتر بر ساعت، بدون ترکیدگی تحمل می‌کنند.

سوار کردن تایرها بر روی رینگ‌های بوگاتی شیرون نیز در مقایسه با ویرون ساده‌تر شده و از یک سیستم ضد پنچری در لاستیک‌های شیرون استفاده شده است که نیازمند رینگ‌های مخصوص و کاملاً متقارن می‌باشد.

نمای پشتی بوگاتی شیرون

پس‌ از این که بوگاتی ویرون با قدرت 1200 اسب بخار در سال 2010 رکورد سرعت 429 کیلومتر بر ساعت را شکست، پیِر هِنری رافانل، راننده‌ی آزمایشی بوگاتی و سابق فرمول یک، اعلام کرد تنها دلیلی که مانع از گذشتن ویرون از سرعت 432 کیلومتر گردید، فناوری تایرهای آن بود. ولفگانگ درهایمر، مدیرعامل بوگاتی، اعلام کرده است که محصول جدید بوگاتی به Chiron، به‌راحتی از این رکورد عبور کرده و به سریع‌ترین خودروی تاریخ نام خواهد گرفت. در آخر باید به این نکته هم اشاره کنیم که قیمت بوگاتی شیرون 2.7 میلیون دلار است.

انتشار: 11 فروردین 1396 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 25

به "بوگاتی شیرون با سرعت 416 کیلومتر بر ساعت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بوگاتی شیرون با سرعت 416 کیلومتر بر ساعت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید