زندگی کردن 8 درصد جمعیت استان زنجان در مناطق ویژه اجتماعی

به گزارش مجله پریها، مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان گفت: 8.7 درصد جمعیت استان در مناطق ویژه اجتماعی زندگی می نمایند.

زندگی کردن 8 درصد جمعیت استان زنجان در مناطق ویژه اجتماعی

به گزارش خبرنگاران، مسیح الله سلطانی در شورای اجتماعی با بیان این که طی سال جاری یک میلیارد و 400 میلیون تومان از سازمان امور اجتماعی کشور به دفتر امور اجتماعی استانداری زنجان اختصاص یافته است، اظهار کرد: تفاهم نامه های منعقد شده طی سال جاری در خصوص اعتیاد، طلاق، خشونت، مفاسد اخلاقی و حاشیه نشینی است که 12 تفاهم نامه ملی، 9 تفاهم نامه با دستگاه های اجرایی و 12 قرارداد با سازمان های مردم نهاد فعال در حوزه اجتماعی را شامل می گردد.

این مسئول با بیان این که شمار محلات حاشیه ای در استان به 19 مورد می رسد و در مجموع 87 هزار و 334 نفر در این مناطق ساکن هستند، ادامه داد: در استان زنجان حاشیه نشینی به مفهوم حلبی آباد وجود ندارد و جمعیت ساکن در این مناطق (8.7 درصد) در مقایسه با نرم کشوری (15 درصد) پایین تر است. هم چنین شهرستان های طارم، ماه نشان، ایجرود و سلطانیه فاقد حاشیه نشینی است.

وی با بیان این که خشونت در چهار آیتم تهدید، توهین، ضرب و جرح و تخریب تعریف می گردد، اضافه نمود: طی 9 ماهه پارسال، از هر 100 هزار نفر در استان، 2127 نفر گرفتار خشونت اجتماعی شدند و این در حالی است که نرم کشوری، 1758 نفر از هر 100 هزار نفر بوده است. همچنین در مدت زمان مذکور، از هر 100 هزار کودک، 4.8 نفر آزار دیده اند و نرم کشوری برای این موضوع، 2.5 کودک از هر 100 هزار کودک است.

سلطانی با اشاره به این که متأسفانه استان زنجان در بحث خشونت های اجتماعی جزو 10 استان نخست است، تصریح کرد: نرخ طلاق در استان زنجان به ازای 1000 نفر، 2.3 برآورد شده است و استان زنجان در رتبه پانزدهم کشور واقع شده است. این در حالی است که به ازای هر 3.9 ازدواج یک طلاق صورت می گیرد و نسبت طلاق به ازدواج در استان از نرم کشوری پایین تر است.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان با اشاره به این که استان زنجان در نرخ شیوع اعتیاد رتبه 24 کشور را دارد، یادآور شد: نرخ شیوع اعتیاد در استان زنجان 1.3 درصد پایین تر از نرم کشوری است و شمار معتادان متجاهر در استان به 200 نفر می رسد. این در حالی است که 70 مرکز درمان سرپایی، 3 مرکز کاهش آسیب، یک مرکز شلتر و 12 مرکز خود معرف در سطح استان فعالیت می نماید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 16 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 1979

به "زندگی کردن 8 درصد جمعیت استان زنجان در مناطق ویژه اجتماعی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زندگی کردن 8 درصد جمعیت استان زنجان در مناطق ویژه اجتماعی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید