روسیه: هدف آمریکا از نشست ورشو اختلاف افکنی در خاورمیانه بود

به گزارش مجله پریها، سخنگوی وزارت خارجه روسیه با انتقاد از آمریکا به خاطر برگزاری کنفرانس اخیر در ورشو هدف از این نشست را مرزبندی و ایجاد اختلاف در خاورمیانه توصیف کرد.

روسیه: هدف آمریکا از نشست ورشو اختلاف افکنی در خاورمیانه بود

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه روز دوشنبه خاطرنشان کرد که کنفرانس ضدایرانی که هفته گذشته در لهستان برگزار گردید نشان داد که ایالات متحده به دنبال ایجاد مرزبندی و خطوط تمایز جدید در منطقه خاورمیانه است.

وی اضافه کرد: طرح ریزی و برگزاری این کنفرانس به خاطر بحث های جدی درباره مسائل تأثیرگذار در خاورمیانه انجام نشده بود. نتیجه اصلی آن ایجاد چند گروه کاری برای بحث در خصوص تعدادی از چالش ها و تهدیدات جهانی از قبیل تروریسم، عدم اشاعه، مسائل انسانی و موضوع پناهجویان بود.

زاخارووا تأکید کرد: اگر این (نشست) کوششی برای راه اندازی یک راستا موازی برای فراوری تصمیمات یکجانبه نیست، پس چه چیزی است؟.

به گفته سخنگوی وزارت خارجه روسیه، آمریکا با راه اندازی نشست ورشو کوشش کرد تا برنامه ای بلندمدت برای تأثیرگذاری بر سیاست دیگر شرکت کنندگان در اجلاس در قبال خاورمیانه و راهنمایی آن ها به سوی مواضع سودمند برای واشنگتن ایجاد کند.

وی توضیح داد: متأسفانه باید گفت که کنفرانس ورشو نشان دهنده راستا دولت آمریکا برای ایجاد مرزبندی های جدید در خاورمیانه ای است که پیش از این از مناقشات و اختلافات اشباع شده است.

زاخارووا در سرانجام تأکید کرد که موضع روسیه برای حل وفصل مسائل خاورمیانه بر اساس تصمیم گیری جمعی واقعی تحت حمایت سازمان ملل و منطبق با معیارها و قواعد بین الملل راسخ است، مانند قوانین مربوط به احترام به حاکمیت، استقلال، و تمامیت ارضی تمامی کشورها.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 25 خرداد 1398 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 2268

به "روسیه: هدف آمریکا از نشست ورشو اختلاف افکنی در خاورمیانه بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه: هدف آمریکا از نشست ورشو اختلاف افکنی در خاورمیانه بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید