روبات هوشمندی که گوجه فرنگی می چیند

به گزارش مجله پریها، روبات Virgo 1 به یاری هوش مصنوعی گوجه فرنگی های رسیده را تشخیص داده و بدون آسیب زدن به بافت نرم آنها را از شاخه جدا نموده و در سبد می ریزد.

روبات هوشمندی که گوجه فرنگی می چیند

بر اساس آخرین گزارش منتشر شده از USDA، کشاورزان آمریکایی همه ساله بیش از 34 میلیارد دلار را صرف استخدام کارگر انسانی می نمایند. این در حالی است که همه ساله دستمزد کارگران بیشتر شده و نیروهای سالمند نیز توان کار در ساعت های زیاد را از دست می دهند. برای حل این مشکل استارت آپ فناوارانه AI Root در شهر سامرویل ماسوچوست از اولین روبات کشاورزی خاص چیدن گوجه فرنگی های رسیده رونمایی کرد.

روبات هوشمند Virgo 1 با سنسورها و دوربین های هوشمند تمامی بوته های گوجه فرنگی را رصد نموده و به یاری هوش مصنوعی گیاهان رسیده را تشخیص می دهد. این سیستم با داشتن یک بازوی روباتیک به آرامی گوجه فرنگی های رسیده را از ساقه جدا نموده و درون یک سبد قرار می دهد. این کار با مهارت زیادی انجام گرفته و گوجه فرنگی ها بدون هیچ گونه آسیبی از بوته ها جدا می شوند.

انگشت های روباتیک این سیستم بسیار منعطف و از پلاستیکی ایمن ساخته شده است تا با ظرافت به داخل بوته ها خزیده و گوجه فرنگی ها رسیده را از بوته جدا کند. این سیستم با داشتن چراغ های هوشمند درهنگام شب نیز قادر به تشخیص گوجه فرنگی های رسیده بوده و به طور 24 ساعته می تواند در گلخانه کار کند.

جاش لسینگ، بنیانگذار و مدیرعامل Root AI می گوید: این روبات به دلیل مهارت و انعطاف بسیار بالا آسیب کمتری به گوشت گوجه فرنگی ها زده و عملیات برداشت محصول را در هر ساعتی از شبانه روز بدون هیچ مسئله ای انجام می دهد.

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 23 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 2086

به "روبات هوشمندی که گوجه فرنگی می چیند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روبات هوشمندی که گوجه فرنگی می چیند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید