دومین پهپاد جنگی خودران بوئینگ به پرواز درآمد

به گزارش مجله پریها، دو نمونه اولیه از پهپادهای جنگی خودران شرکت بوئینگ موسوم به لویال وینگمن(Loyal Wingman) برای اولین بار به پرواز درآمدند.

دومین پهپاد جنگی خودران بوئینگ به پرواز درآمد

نمونه اولیه پهپاد جنگی لویال وینگمن ساخته شرکت بوئینگ(Boeing) به نقطه عطف نوی رسیده است، زیرا دو پپهاد خودران به تازگی در پروازهای جداگانه در استرالیا به آسمان رفتند. این اولین باری است که دومین هواپیمای بدون سرنشین لویال وینگمن به پرواز درآمده و اولین باری است که چرخ فرود بیرون آمده و مورد استفاده قرار گرفته است.

پهپاد جنگی لویال وینگمن که اولین پرواز خود در 27 فوریه 2021 به انجام رساند، با مشارکت نیروی هوایی سلطنتی استرالیا(RAAF) به همراه 35 شرکت خصوصی در حال توسعه است.

این آزمایش های نو نه تنها به این دلیل مهم هستند که نمونه های اولیه این ناوگان در حال رشد و توسعه است، بلکه به این دلیل که پایه ای برای نشان دادن این است که چگونه چنین پهپادهایی می توانند به عنوان بخشی از یک تیم کار کنند.

این پهپاد برای کار با سایر هواپیماهای جنگی نیروی هوایی استرالیا از جمله F-35A، F،A-18F و E-7A در هر دو حالت دفاعی و نظارتی طراحی شده است. این هواپیما دارای ویژگی های پروازی قابل مقایسه با یک جنگنده معمولی است و دارای هوش مصنوعی و طراحی ماژولار است که شامل یک دماغه قابل تنظیم است که می تواند به سرعت انواع محموله ها را در خود جای دهد.

کات رابرتز معاون ارتشبد نیروی هوایی استرالیا می گوید: دیدن دو نمونه از این پهپاد در آسمان بسیار هیجان انگیز است، زیرا لویال وینگمن به ویژه با ویژگی هایی مانند دماغه قابل تنظیم مجدد قابلیت چابکی قابل توجهی را برای نیروی هوایی فراهم می کند. ما به شدت درگیر توسعه آن و تقویت عنصر غافلگیری آن هستیم که در فضای نبرد به ما می دهد. چرا که شما واقعاً هرگز نمی دانید چه چیزی در دماغه آن جاگذاری شده است.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 12 آذر 1400 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 4443

به "دومین پهپاد جنگی خودران بوئینگ به پرواز درآمد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دومین پهپاد جنگی خودران بوئینگ به پرواز درآمد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید