دفاعیه آموزشگاه مهدوی کیا برابر اتهامات سنگین، عواقب کیفری در انتظار خاطیان است، چگونه با جثه سن واقعی را تشخیص داده اید!

به گزارش مجله پریها، پس از رأی کمیته انضباطی هیئت فوتبال استان تهران در پرونده اتهام صغر سنی در آموزشگاه کیا و اعطای قهرمانی به تیم استقلال، این آموزشگاه بیانیه ای صادر کرد.

دفاعیه آموزشگاه مهدوی کیا برابر اتهامات سنگین، عواقب کیفری در انتظار خاطیان است، چگونه با جثه سن واقعی را تشخیص داده اید!

به گزارش گروه ورزشی خبرنگاران، بخش اطلاع رسانی آموزشگاه کیا در مورد پرونده اتهام صغر سنی یکی از بازیکنان این آموزشگاه نوشت: در رأی صادر شده از سوی کمیته انضباطی هیئت فوتبال استان تهران به شماره 188/ک/206 مورخ 30 فروردین 1400، بدون هیچ مدرک و مستندی، این اتهام سنگین به آموزشگاه کیا نسبت داده شده است که این آموزشگاه از بازیکنی به نام آقای محمدصدرا طاهراسماعیل استفاده نموده، در حالی که نام واقعی آن محمدرضا طاهراسماعیل است. همچنین ادعا شده است که محمدرضا طاهراسماعیل با مشخصات جعلی برادرش محمدصدرا طاهراسماعیل در مسابقات شرکت نموده است و در نهایت قید شده که با توجه به جثه و فیزیک بدنی آقای محمدرضا طاهراسماعیل حدوداً با سن 20 الی 21 تطبیق می نماید.

1-آموزشگاه کیا، رسماً اعلام می نماید که آقای محمدصدرا طاهراسماعیل متولد 8 خرداد 1386 بازیکن این باشگاه است و همین شخص با مدارک شناسایی رسمی خود در مسابقات ثبت نام نموده و همین شخص در تمام مسابقات حضور پیدا نموده و هیچ شخصی به جای او و با مدارک او به میدان نرفته است.

2-مشخص نیست که کمیته انضباطی محترم هیئت فوتبال استان تهران (که البته فقط یکی از اعضای آن کمیته در جلسه رسیدگی مورخ 26 اسفند 1399 حضور داشته است) بدون استعلام از مراجع ذی صلاح جهت احراز هویت و صرفاً بر اساس مشاهده چشمان خود، این اتهام سنگین را وارد نموده اند که آموزشگاه کیا از شخص دیگری غیر از بازیکن ثبت نام شده، در مسابقات استفاده نموده است؟! بسیار واضح است که متأسفانه، اتکا به چشمان و استنباط رسیدگی کننده به این پرونده، جایگزین روش های تشخیص هویت اشخاص از قبیل تست DNA و غیره شده است.

3-مشخص نیست که کمیته محترم انضباطی هیئت فوتبال استان تهران، چگونه و صرفاً بر اساس جثه یک فرد، سن واقعی او را تشخیص داده و بر اساس قدرت چشمان خود، اقدام به صدور رأی و ورود اتهامی به این سنگینی نموده اند؟! همانطور که مشخص است، سن هر شخص با آزمایشات دقیق مربوط به اسکن استخوان (ایکس ری و MRI)، مشخص می گردد، اما در این پرونده ظاهرا چشمان یک نفر از اعضای کمیته انضباطی هیئت فوتبال استان تهران، علاوه بر تشخیص هویت، ملاک مشخص سن بازیکن شده است.

4-در قسمتی از رأی اشاره شده است که شخصی که از طرف آموزشگاه کیا به عنوان محمدرضا طاهر اسماعیل به کمیته انضباطی معرفی شده بود، کارت ملی و کارت خاتمه خدمت به همراه نداشته است و... در حالیکه اولاً شناسنامه عکس دار همراه او بوده که مشخص نیست به چه جهت در رأی اشاره ای به آن نشده و ثانیاً کارت ملی وی هنوز صادر نشده و رسید درخواست کارت ملی وی به کمیته انضباطی ارائه شده بوده است.

5-لازم به ذکر است که موضوع همین پرونده، سابقاً نیز در همان کمیته محترم انضباطی هیئت فوتبال استان تهران مطرح شده بوده که منجر به برائت آموزشگاه کیا شده بوده است. لکن علی الظاهر آن پرونده مفقود و از دسترس خارج شده است؟!

6- واضح است که آموزشگاه کیا، مطابق مقررات، اعتراض شدید خود را نسبت به این رأی سراسر اشتباه و سرشار از تهمت های اثبات نشده، تا اثبات حقانیت آموزشگاه و بازیکن، در مراجع ذی صلاح انجام خواهد داد و طبق قانون، حق شکایت از شخص یا اشخاصی که با سوء استفاده از سِمت خود، بدون مدرک و مستند، اقدام به هتک آبرو و حیثیت چندین و چند ساله اشخاص نموده اند، برای این آموزشگاه محفوظ خواهد بود. بدیهی است که مطابق قوانین و مقررات، علاوه بر عواقب کیفری، جبران تمام خسارات مادی و معنوی ناشی از ورود این اتهامات سنگین، بر عهده شخص یا اشخاصی است که در اتخاذ و اعلام چنین تصمیم غیر قانونی مستقیم یا غیر مستقیم، شریک یا به نحوی مداخله داشته اند

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 26 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 4117

به "دفاعیه آموزشگاه مهدوی کیا برابر اتهامات سنگین، عواقب کیفری در انتظار خاطیان است، چگونه با جثه سن واقعی را تشخیص داده اید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دفاعیه آموزشگاه مهدوی کیا برابر اتهامات سنگین، عواقب کیفری در انتظار خاطیان است، چگونه با جثه سن واقعی را تشخیص داده اید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید