دست آمریکا از اطلاعات مشتریان اروپایی مایکروسافت کوتاه شد

به گزارش مجله پریها، به گزارش خبرگزار مهر به نقل از آسوشیتدپرس، مایکروسافت متعهد شده تا به مشتریان تجاری و عمومی اتحادیه اروپا اجازه دهد داده های رایانش ابری را در داخل این منطقه نگهداری نمایند تا به این ترتیب از نگرانی ها درباره دسترسی دولت آمریکا به اطلاعات حساس جلوگیری کند.

دست آمریکا از اطلاعات مشتریان اروپایی مایکروسافت کوتاه شد

برد اسمیت مدیر این شرکت فناوری آمریکایی در یک پست وبلاگی نوشت: مایکروسافت از مرزهای فعلی تعهدات ذخیرسازی داده ها فراتر می رود و به کاربران اجازه می دهد تمام اطلاعاتشان را داخل اتحادیه اروپا تولید و ذخیره نمایند. به بیان دیگر نیازی نیست ما اطلاعات شما را از اتحادیه اروپا خارج کنیم.

به گفته اسمیت، این اقدام در حقیقت واکنش مایکروسافت به مشتریانی است که خواستار تعهد قدرتمندتر به مکان ذخیره اطلاعات هستند.

آپدیت جدید در سرویس های ابر این شرکت شامل آزور، مایکروسافت 365 و دینامیکس 365 می گردد. همچنین به گفته اسمیت، مایکروسافت هرگونه درخواست دولتی برای دسترسی به اطلاعات شخصی افراد در بخش عمومی یا خصوصی را در صورت وجود مبنای قانونی، به چالش می کشد.

مایکروسافت 13 مرکز داده در کشورهای اروپایی از جمله فرانسه، آلمان، و سوئیس دارد.

سال گذشته دادگاه عالی اتحادیه اروپا توافقنامه ای درباره اشتراک گذاری اطلاعات به نام Privacy Shield لغو کرد. این توافقنامه به کسب وکارها اجازه می داد تحت قوانین حفظ حریم خصوصی اتحادیه اروپا، اطلاعات را به آمریکا منتقل نمایند. اما به گفته دادگاه این قرارداد فاقد اعتبار بود زیرا به اندازه ای جامع نبود که اجازه ندهد دولت آمریکا اطلاعات کاربران را آنالیز کند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 6 خرداد 1400 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 4149

به "دست آمریکا از اطلاعات مشتریان اروپایی مایکروسافت کوتاه شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دست آمریکا از اطلاعات مشتریان اروپایی مایکروسافت کوتاه شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید