درخواست وزارت بهداشت؛ مدارس تعطیل شود

به گزارش مجله پریها، رئیس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت ضمن هشدار نسبت به آلودگی هوا شدید در نقاطی از کشور که دچار طوفان و گرد و غبار شده اند، گفت: با توجه به تداوم این شرایط جوی تا فردا در مناطقی از جمله تهران، خوزستان و... وزارت بهداشت درخواست می کند تا مدارس فردا (20 فروردین) به صورت غیرحضوری و مجازی فعال باشند.

درخواست وزارت بهداشت؛ مدارس تعطیل شود

به گزارش ایسنا، دکتر عباس شاهسونی با اشاره به شرایط خطرناک آلودگی هوا در برخی استان ها و مرکز گفت: به علت ورود طوفان گرد و غبار به تهران و شهر های غربی و شمال غربی کشور، افرادی شامل سالمندان، بیماران قلبی- عروقی، بچه ها و... حساس شمرده می شوند و باید احتیاط کنند.

وی افزود: بر اساس دستورالعمل توصیه شده مبتلایان به بیماری های ریوی، قلبی، سالمندان و بچه ها از منزل خارج نشوند و فعالیت های خود را به حداقل برسانند. سایر افراد نیز می بایست از فعالیت های طولانی و سنگین و ورزش در خارج از منزل خودداری کنند همچنین تعطیلی فعالیت های ورزشی در فضای باز تا فردا نیز الزامی است.

شاهسونی در ادامه اظهارکرد: وجود چنین شرایط جوی سبب افرایش بیماری های قلبی، ریوی و مرگ زودرس در بیماران قلبی و سالمندان می شود همچنین افزایش شدید علائم تنفسی در کل جمعیت نیز اتفاق خواهد افتاد. شاخص فعلی هوا بیش از 300 است و این اخطاری جدی برای سلامت انسان ها است. باید بدانیم که تمام افراد جامعه تحت تاثیر آثار این آلودگی هوا خواهند بود.

رئیس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت در پایان تاکید کرد: با توجه به تداوم شرایط جوی تا فردا در مناطقی از جمله تهران، خوزستان و... وزارت بهداشت درخواست می کند تا مدارس فردا (شنبه 20 فروردین) به صورت غیرحضوری و مجازی فعال باشند.

منبع: فرارو
انتشار: 31 خرداد 1401 بروزرسانی: 31 خرداد 1401 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 4639

به "درخواست وزارت بهداشت؛ مدارس تعطیل شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست وزارت بهداشت؛ مدارس تعطیل شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید