دانشگاه آزاد ظرفیت همکاری گسترده با صنایع کشور را دارد ، انعقاد دو تفاهم نامه با وزارت دفاع

به گزارش مجله پریها، رئیس پژوهشگاه دانشگاه آزاد گفت: بر اساس تغییر رویکرد دانشگاه آزاد به سمت حل مسائل جامعه، تحولات اساسی در دانشگاه ایجاد شد که به موجب آن ظرفیت همکاری با صنایع کشور گسترش یافت.

دانشگاه آزاد ظرفیت همکاری گسترده با صنایع کشور را دارد ، انعقاد دو تفاهم نامه با وزارت دفاع

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو به نقل از دانشگاه آزاد اسلامی، در راستای عملیاتی سازی تفاهم نامه همکاری جامع بین وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو های مسلح و دانشگاه آزاد اسلامی، نخستین جلسه کارگروه تخصصی خدمات تحقیقاتی، علمی و ترویجی به ریاست بابک نگاهداری معاون دانشگاه و رئیس پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی برگزار گردید.

در این جلسه که نمایندگان دانشگاه آزاد اسلامی و وزارت دفاع حضور داشتند، احتیاج ها و ظرفیت های همکاری مطرح شد و امید ها و موانع پیش رو مورد آنالیز و گفتگو نهاده شد.

نگاهداری با اشاره به اقدامات صورت گرفته در اداره کل کانون های دانشگاه، صنعت و جامعه پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی در راستای پیاده سازی این تفاهم نامه، گفت: این اقدامات منجر به منعقد شدن دو توافق نامه با موضوعات فراوری قطعات مورد احتیاج صنایع دفاعی و ارائه خدمات پژوهشی شده است.

وی به ظرفیت های زیرساختی و شبکه گسترده اعضا هیأت علمی و دانشجویان در مقاطع مختلف دانشگاه آزاد اسلامی اشاره و به معرفی قابلیت های دانشگاه برای همکاری دوجانبه پرداخت.

نگاهداری با اشاره به تغییر رویکرد دانشگاه آزاد اسلامی به سمت حل مسائل جامعه، گفت: در رویکرد های جدید، دانشگاه آزاد اسلامی نسبت به مسائل اجتماعی حساس و بر اساس این رویکرد ها تحولات اساسی در دانشگاه ایجاد شده که موجب پدید آمدن ظرفیت همکاری گسترده با صنایع کشور شده است.

دکتر نگاهداری، امکان همکاری در دو سطح خاتمه نامه های دانشجویی و مراکز تحقیقاتی را مطرح و گفت: امکان تجهیز کارگاه های ویژه با تجمیع تجهیزات آزمایشگاهی مورد احتیاج صنایع دفاعی در این کارگاه ها وجود دارد و بستر های لازم در قالب طرح تعاون آماده شده است.

وی اضافه نمود: همچنین شبکه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی اقدامات لازم برای اخذ استاندارد های ملی و بین المللی را در دستور کار قرار داده است. همچنین امکان تأسیس مراکز تحقیقاتی مشترک پیرامون موضوعات و احتیاج های وزارت دفاع وجود دارد.

نمایندگان وزارت دفاع نیز در این جلسه بر شناسایی و بهره گیری از ظرفیت های ویژه و منحصر به فرد دانشگاه آزاد اسلامی در سطح کشور در راستای برطرف احتیاج های صنایع دفاعی تأکید کردند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 19 تیر 1399 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 3439

به "دانشگاه آزاد ظرفیت همکاری گسترده با صنایع کشور را دارد ، انعقاد دو تفاهم نامه با وزارت دفاع" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانشگاه آزاد ظرفیت همکاری گسترده با صنایع کشور را دارد ، انعقاد دو تفاهم نامه با وزارت دفاع"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید