خواص شگفت انگیز کدو حلوایی

به گزارش مجله پریها، از مهمترین خواص کدو حلوایی (Winter squash) کنترل و پیشگیری علائم بزرگی خوش خیم پروستات، درمان فشار خون بالا و یاری به کاهش وزن است.

خواص شگفت انگیز کدو حلوایی

خواص کدو حلوایی در درمان بیماری ها

کدو حلوایی از دسته سبزیجات مفید و پرفایده بوده که استفاده از آن علاوه بر تامین احتیاج بدن به بخش زیادی از ویتامین ها و عناصر معدنی خواص درمانی بسیار داشته و اثرات دارویی و درمانی آن از گذشته تا کنون همیشه مورد توجه بوده است. برای آشنایی با خواص کدو حلوایی همراه خبرنگاران باشید.

خواص کدو حلوایی

طبع کدو حلوایی سرد و تر است. ویتامین C کدو حلوایی در مقایسه با سایر کدوها بیشتر است، علاوه بر این پتاسیم بالایی دارد و خوردن آن برای کسانی که از فشار خون بالا رنج می برند، مفید است. بعضی از مهمترین خواص کدو حلوایی عبارتند از:

  • از خواص کدو حلوایی یاری به کاهش وزن است. بین کدو حلوایی و لاغری ارتباط نزدیکی وجود داشته، کدو حلوایی میوه شیرین و در عین حال بسیار کم کالری است، همچنین منبع غنی از فیبر است به همین دلیل دارویی برای تحریک روده و درمان یبوست به شمار می آید.
  • یکی از مهمترین فواید کدو حلوایی پیشگیری از عظیم شدن غده پروستات در مردان است. بتاکاروتن موجود در این نوع کدو، از عوامل اصلی مقابله و پیشگیری از سرطان پروستات و سایر سرطان ها است.
  • کدو حلوایی حاوی مقادیر زیادی آهن گیاهی است، از این رو مصرف آن برای برای زنان باردار و بچه ها در حال رشد بسیار مفید است.
  • استفاده از کدو حلوایی خام و پخته برای بیمارن مبتلا به فشار خون بالا بسیار مفید بوده، این نوع کدو به دلیل داشتن پتاسیم فراوان و امگا 6 باعث تنظیم فشار خون می گردد و به تبع آن از بروز سکته مغزی پیشگیری می نماید.
  • یاری به حفظ تراکم استخوان و توده عضلانی در افراد سالمند از دیگر خواص درمانی کدو حلوایی است.
  • در طب سنتی از کدو حلوایی برای درمان اسهال، اگزما و احتباس آب در بدن استفاده می گردد.
  • کدو حلوایی و دانه های کدو می توانند کرم های روده را از بین ببرند و در ضمن خلط اضافی را از ریه ها و قسمت فوقانی مجرای تنفسی (گلو) خارج نمایند.
  • مصرف روزانه کدو حلوایی می تواند خطر ابتلا به آب مروارید را کاهش دهد.
  • یکی از فواید کدو حلوایی برای افراد سیگاری، یاری به پیشگیری از آمفیزم ریوی در سیگاری ها است و علت آن به وجود ویتامین موجود در این نوع کدو برمی گردد.

مضرات کدو حلوایی

  1. کدو حلوایی از گروه سبزیجاتی است که سرشار از مقادیر فراوانی پتاسیم است، بنابران بیماران با محدودیت مصرف پتاسیم از جمله بعضی بیماران با نارسایی کلیه یا ناراحتی های قلبی بایستی در مصرف آن احتیاط نمایند.
  2. طبع کدو حلوایی سرد است، لذا افراد دارای مزاج سرد بایستی از زیاده روی در خوردن آن پرهیز نموده و در صورت مصرف بهتر است همراه آن از مصلح استفاده نمایند.
منبع: پیام دلتا
انتشار: 8 آبان 1399 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 3705

به "خواص شگفت انگیز کدو حلوایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خواص شگفت انگیز کدو حلوایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید