خبرنگاران دادستان بجنورد، جشنواره شهرداری را متوقف کرد

به گزارش مجله پریها، بجنورد-خبرنگاران- جشنواره شهر زیبای شهرداری بجنورد، که اواخر مردادماه شروع به کار نموده بود، تنها چند روز پس از شروع، با ورود دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خراسان شمالی به این مساله، متوقف شد.

خبرنگاران دادستان بجنورد، جشنواره شهرداری را متوقف کرد

علت توقف این جشنواره، انتقادها و گلایه های مردم عنوان شده است که علیرغم شروع ماه محرم و ایام عزاداری امام حسین (ع)، شهرداری را از سیاهپوش کردن شهر و معابر غافل نموده و شهروندان این کم کاری شهرداری و در مقابل تمرکز بر برنامه ها و تبلیغات این جشنواره را نوعی حرمت شکنی نسبت به ماه محرم خوانده بودند.

به گفته مردم؛ شهرداری بجنورد، با گذشت چند روز از ماه محرم، هیچ اقدامی برای سیاهپوش کردن شهر ننموده بود، اما تبلیغات جشنواره شهر زیبا، به صورت گسترده ای در سطح مرکز استان دیده می شد.

با ورود مدعی العموم به این ماجرا، دستور داده شد که بنرهای جشنواره از سطح شهر جمع آوری شد و تبلیغات آن از داربست ها پایین کشیده گردد.

علیرضا باغچقی، یکی از اعضای شورای اسلامی شهر، در پست اینستاگرامی خود، نسبت به آنچه که بی توجهی مدیریت شهرداری به ماه محرم خوانده بود، واکنش نشان داده و اعلام نموده بود که هزینه 200 میلیون تومانی از جیب شهرداری برای برگزاری این جشنواره، شائبه انتخاباتی دارد.

دیگر عضو شورای اسلامی شهر بجنورد هم با بیان اینکه این هزینه نمودها، رنگ و بوی انتخاباتی دارد، نسبت به آن اعتراض نموده و گفت: برگزاری جشنواره شهر زیبا، صرفا در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر مطرح شد، و در آنجا من و بعضی از همکاران با این امر مخالفت کردیم، که با توجه به ماهیت جشنواره شهر زیبا، این موضوع باید در کمیسیون معماری و شهرسازی هم مورد آنالیز قرار می گرفت، اما بعد از اقدام اجرایی، در صحن شورا مطرح شد و این در حالی است که هر اقدام، ابتدا باید در شورای شهر مورد ارزیابی قرار گرفته و سپس به مرحله اجرا برسد.

سیدمحسن موسوی به خبرنگار خبرنگاران گفت: نقد بعدی که به این جشنواره وارد است، بی توجهی به ماه محرم است که البته دغدغه بسیاری از افراد هم بود که این جشنواره چرا در این موقعیت و در ماه محرم، تبلیغ می گردد.

وی با اشاره به اینکه شهرداری پرچم آرایی مناسبی برای امام حسین(ع) و ماه محرم نداشت، اضافه نمود: شهردار بجنورد باید به نظر دغدغه مندان توجه می کرد، اما در آستانه محرم، پرچم آرایی و سیاه پوشی مناسبی در شهر انجام نشده بود و این امر سبب انتقاد شد.

وی گفت: ایراد دیگر بر این جشنواره، عدم اولویت شناسی شهرداری است. چرا که در شرایط کرونا و فشار مالی در جامعه، هزینه کرد برای جشنواره، در اولویت نیست، مردم انتظار دارند عوارض پرداخت شده آنان بر اساس اولویت ها هزینه گردد و برای برطرف کاستی های شهر و به ویژه مناطق حاشیه ای شهر صرف گردد.

موسوی با اشاره به شائبه انتخاباتی داشتن برگزاری جشنواره، اضافه نمود: این سوال مطرح است که چرا این پروژه در سال چهارم شورای شهر برگزار می گردد؟

عضو شورای اسلامی شهر بجنورد گفت: این جشنواره فعلا متوقف شده است اما از نظر من، در شرایط موجود هیچ اولویتی برای برگزاری این پروژه پس از محرم هم نیست.

نخستین جشنواره شهر زیبا در بجنورد، 27 مردادماه با تشکیل و گشایش دبیرخانه این رویداد، در مرکز استان خراسان شمالی کار خود را شروع کرد.

شهردار بجنورد در آیین شروع این جشنواره گفته بود: این جشنواره در بخش های خانه های نوساخت (خانه هایی که در یکسال اخیر ساخته شده)، خانه های بازسازی شده و خانه های موجود برپا شده و در آن تصاویر ارسالی از شرکت نمایندگان، از نماسازی و استفاده از عناصر بومی در طراحی خانه ها به داوری گذاشته می گردد.

هادی زارعی، یاری به ایجاد سیما و منظر شهری زیبا را از اهداف اصلی این رویداد خوانده و اضافه نموده بود: کوشش داریم تا انگیزه زیبا ساختن شهر در بین معماران و سازندگان بیشتر گردد و البته این اقدام، به هویت بخشی شهری یاری نموده و بستری خواهد بود تا مردم در زیباسازی شهری مشارکت نمایند.

شهر بجنورد مرکز خراسان شمالی 210 هزار نفر جمعیت دارد.

منبع: ایرنا
انتشار: 26 مهر 1399 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 3681

به "خبرنگاران دادستان بجنورد، جشنواره شهرداری را متوقف کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران دادستان بجنورد، جشنواره شهرداری را متوقف کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید