حوزه کسب و کار در استان خراسان رضوی رها شده است

به گزارش مجله پریها، رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: باتوجه به اینکه در زمینه ایجاد کسب و کار صندلی استان خراسان رضوی در بین سایر استان ها رتبه 27 را دارد، این نشان می دهد حوزه کسب و کار رها شده است.

حوزه کسب و کار در استان خراسان رضوی رها شده است

به گزارش خبرنگاران، محمدرضا اورانی در مراسم تودیع و معارفه رئیس جهاد کشاورزی خلیل آباد، با تاکید بر حفظ کاربری اراضی و جلوگیری از تخریب آن ها اظهار کرد: بدون محافظه کاری باید از ویلاسازی در اراضی کشاورزی جلوگیری گردد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: متاسفانه زیاده خواهی های انسان ها موجب شده به اراضی کشاورزی صدمه و خسارت هایی وارد گردد.

وی ادامه داد: زمین منبع ثروت است و باید با سوداگری در این حوزه محکم و قاطعانه برخورد کرد، هرچند شاید عده ای ناراحت شوند ولی ناراحتی آن عده که در اقلیت هستند نسبت به قاطبه مردم اهمیتی ندارد.

اورانی اظهار کرد: شهرستان خلیل آباد احتیاج به توسعه دارد، بنابراین همان طور که در موضوع آب باید به نسل آینده فکر کنیم در زمینه اراضی هم باید به فکر نسل آینده باشیم، زیرا اگر قرار باشد تحت عنوان کشاورزی اراضی تحت تاثیر ویلاسازی و... قرار بگیرد مشکل ساز می گردد.

وی در همین خصوص اضافه نمود: با زیاده خواهی های انسان ها اگر اراضی کشاورزی صدمه ببینند، اقدامات بعدی ما در حوزه امنیت غذایی بی نتیجه خواهد ماند، بنابراین مدیران جهاد در شهرستان ها باید بدون مماشات و محافظه کاری در این حوزه به عنوان وظیفه حاکمیتی نقش آفرینی نمایند.

اورانی گفت: تسهیل در امر سرمایه گذاری برای سرمایه گذاران حقیقی و حقوقی که با جهاد و منابع طبیعی سروکار دارند، لازم است؛ در زمینه ایجاد کسب و کار صندلی استان خراسان رضوی در بین سایر استان ها رتبه 27 را دارد و این نشان می دهد حوزه کسب و کار رها شده است و در این حوزه وضعیت صفر و صد داریم حال آنکه دین ما توصیه به میانه روی و اعتدال دارد.

وی در ادامه بیان نمود: با توجه به اینکه استخدام در سیستم اداری محدود شده باید برای ایجاد شغل سرمایه گذاری صورت گیرد، حالا اگر برای سرمایه گذاران سنگ اندازی کنیم، مسائل اجتماعی افزایش می یابد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی با تاکید بر ضرورت اصلاح و بهینه سازی مصرف آب، گفت: نباید انرژی ما صرف خنثی کردن کوشش یکدیگر گردد زیرا در شرایطی که تراز سفره های آب زیرزمینی منفی است باید هم افزایی داشته باشیم تا بر معضل کم آبی چیره شویم.

وی تاکید نمود: باید عملکرد در واحد سطح افزایش یابد، خرده مالکی موجب شده راندمان عملکردمان در واحد سطح کم باشد و با این معضل نمی توان کمی قیمت محصولات را جبران کرد، از سویی باید به فکر مصرف نماینده هم باشیم زیرا گرانی بعضی محصولات، مصرف آن را کم می نماید حال آنکه در کشاورزی فراوری می کنیم تا مصرف گردد بنابراین باید افزایش راندمان را در واحد سطح جدی بگیریم.

اورانی ادامه داد: یکی از مطالبات ما باید بازرگانی کشمش باشد، اگر به این موضوع توجه گردد سوددهی برای باغدار ایجاد می گردد و در این صورت کشاورز خود را ارتقا می دهد.

در این جلسه فرماندار خلیل آباد نیز گفت: کشاورزی در خلیل آباد در سبد مالی خانوار نقش مهمی دارد و بخش عظیم درآمد و معیشت به این بخش وابسته است.

ابراهیم قاسم پور بیان نمود: اکنون 6 هزار هکتار از سطح زیرکشت باغات شهرستان مربوط به انگور است که 70 درصد آن تبدیل به کشمش و 30 درصد صرف تازه خوری می گردد، البته همین سال جاری بخشی از این محصول به روسیه صادر شده است.

وی گفت: با توجه به اهمیت این بخش، توسعه و ارتقاء آن به توسعه پایدار و همه جانبه یاری می نماید، بنابراین در طرح مثلث توسعه مالی استان سهم خوبی برای این بخش دیده شده و این ظرفیت هم در شهرستان با فراوری انگور، پسته و انار و ظرفیت های خوب دیگر در حوزه دامداری وجود دارد.

فرماندار خلیل آباد اضافه نمود: اگر زمینه ایجاد زنجیره فروش کشمش در شهرستان فراهم گردد کشاورز دغدغه این محصول را ندارد، سهم بخش کشاورزی را باید با یاری دریافت از تشکل های پیشرو و نظام صنفی بهتر ببینیم تا در شرایط تحریم های ناعادلانه با مشارکت بخش خصوصی برنامه ریزی بهتری برای ارتقاء این بخش انجام گیرد.

به گزارش خبرنگاران؛ در این جلسه با قدردانی از زحمات مجید طاهرپور رئیس پیشین، شبان به عنوان رئیس جدید جهاد کشاورزی خلیل آباد معرفی گردید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 7 آذر 1398 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 2941

به "حوزه کسب و کار در استان خراسان رضوی رها شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حوزه کسب و کار در استان خراسان رضوی رها شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید