حذف 100 هزار دفترچه بیمه در خراسان شمالی در طرح برطرف همپوشانی

به گزارش مجله پریها، مدیر کل بیمه سلامت خراسان شمالی گفت: در طرح برطرف همپوشانی بیمه، حدود 100 هزار دفترچه بیمه سلامت در استان حذف شده است.

حذف 100 هزار دفترچه بیمه در خراسان شمالی در طرح برطرف همپوشانی

محسن رعنایی در گفت و گو با خبرنگاران، تعداد بیمه شدگان سلامت در این استان 605 هزار نفر اظهار داشت و اضافه نمود: البته به نظر می رسد رقم بیش از آن باشد اما هنوز اعداد تایید نشده است.

وی از اجرای طرح پوشش پایه بیمه اجباری نیز اطلاع داد و اظهار کرد: قرار بر این است تا این طرح در آبان ماه امسال برگزار گردد.

رعنایی ادامه داد: در چند سال گذشته طرح بیمه رایگان اجرایی شد و طی این طرح 175 هزار نفر در این استان تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند.

وی اظهار کرد: در این میان تعدادی از افراد از بنیه اقتصادی برخوردار بودند اما به صورت رایگان تحت پوشش قرار داشتند که یک نقص محسوب می گردد.

این مقام مسئول شرح داد: طی اجرای این طرح افراد بر اساس طبقه بندی دهک های درآمد تحت پوشش قرار می گیرند و این به آن معناست که بعضی به طور کاملا رایگان بیمه می شوند و سایر افراد نیز باید 50 تا 100 درصد هزینه ها را باید پرداخت نمایند.

وی توضیح داد: در حال حاضر از تعداد بیمه شدگان سلامت استان، 420 هزار نفر در روستاها و 104 هزار نفر نیز در اطراف و داخل شهرها به صورت کاملا رایگان تحت پوشش قرار دارند.

به گفته وی، حدود 85 درصد از بیمه شدگان سلامت استان به صورت رایگان تحت پوشش قرار دارند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 25 آذر 1398 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 2978

به "حذف 100 هزار دفترچه بیمه در خراسان شمالی در طرح برطرف همپوشانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حذف 100 هزار دفترچه بیمه در خراسان شمالی در طرح برطرف همپوشانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید