حذف نشدن آبونمان از قبض الکترونیکی برق قانونی نیست

به گزارش مجله پریها، حذف پُر سر و صدای قبوض کاغذی هیچ تاثیری در کاهش هزینه آبونمان برق مصرفی مشترکین نداشته است.

حذف نشدن آبونمان از قبض الکترونیکی برق قانونی نیست

درحالی قبوض کاغذی برق حذف شده اند که همچنان مبلغی بعنوان آبونمان پایه ثابت هزینه ها در مبلغ برق مصرفی ماهانه به مشترکین تحمیل می گردد. از سوی دیگر اخیرا سخنگوی صنعت برق اعلام نموده است که درطرح تبدیل قبوض کاغذی برق به الکترونیکی، هیچ تغییری درنحوه محاسبه قبوض انجام نشده است.

این بدان معناست که نحوه محاسبه هزینه برق مشترکان در قبوض الکترونیکی همانند قبوض کاغذی اجرا می گردد و با الکترونیکی شدن قبوض، هیچگونه تغییری در نحوه محاسبه قبض برق مشترکان انجام نشده است.

اما سوال اینجاست که چرا با حذف قبوض کاغذی و در پی آن حذف هزینه کاغذ و ارسال، همچنان مبلغی ثابت بعنوان آبونمان در قبوض الکترونیکی وجود داشته و با وجود ادعای کاهش این هزینه ها، آبونمان مشتریان کاهش نیافته است؟

به گزارش اقتصادآنلاین در این رابطه جلال میرزایی عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: مدتی است که توانیر و مسئولین برق منطقه ای از پایین بودن نرخ برق مصرفی مشترکین شاکی هستند و مداوم اعلام می نمایند که این مبلغ باید افزایش یابد چراکه از عهده هزینه ها برنمی آییم.

از سوی دیگر مجلس نیز هیچ افزایش قیمتی خارج از مصوبات را قانونی نمی داند. از این رو به نظر میرزایی، حذف نکردن آبونمان از فیش برق مشترکین یکی از راه های جبران کردن هزینه های توانیر است.

وی اما تاکید نمود که این توجیحات دلیل نمی گردد که وزارت نیرو و شرکت برق بخواهند با این دلایل از حذف آبونمان صرف نظر نمایند چراکه هر افزایش و یا کاهش قیمتی باید از راستا قانون گذر کند.

در نتیجه باید منتظر ماند و دید با تداوم روند الکترونیکی شدن قبوض برق، آبونمان کاهش خواهد یافت و یا توانیر همچنان به طرق مختلف سعی در جبران هزینه های خود دارد؟

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 18 آبان 1398 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 2889

به "حذف نشدن آبونمان از قبض الکترونیکی برق قانونی نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حذف نشدن آبونمان از قبض الکترونیکی برق قانونی نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید