توئیتر با شایعه در مورد فناوری 5G مقابله می کند

به گزارش مجله پریها، توئیتر هرگونه پیام در مورد ارتباط بین فناوری 5G و ویروس کرونا را از این شبکه اجتماعی حذف و تلاش می کند تا این شایعه ها را از بین ببرد.

توئیتر با شایعه در مورد فناوری 5G مقابله می کند

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری خبرنگاران از اینگجت، توئیتر برای مقابله با پخش هرگونه شایعه در مورد فناوری 5G و ارتباط آن با ویروس کووید-19 از این پس توئیت های مخرب و دروغ پرداز در مورد این موضوع را از شبکه اجتماعی خود پاک می کند.

تقریبا هم زمان با شیوع بیماری کرونا در کشورهای اروپایی شایعه های گسترده ای در مورد ارتباط بین 5G و ویروس کووید-19 پخش شد و افرادی ناشناس به دروغ اعلام کردند امواج ارسال شده از دکل های شبکه 5G سرعت و قدرت انتقال ویروس را بیشتر می کنند. این شایعه ها تا جایی قوت گرفت که حتی تعدادی از دکل های ارتباطی 5G به طور مخفیانه به آتش کشیده شدند.

عناصر سازنده این شایعه ها برای پخش دروغ های خود از فضای مجازی استفاده گسترده ای می کنند. از همین رو توئیتر به عنوان یکی از شبکه های اجتماعی پرطرفدار قوانین جدیدی برای انتشار توئیت های مرتبط با 5G را وضع کرد.

بر اساس قوانین جدید توئیتر همه توئیت های مرتبط با 5G قبل از انتشار بررسی و اگر مورد تایید قرار بگیرند منتشر خواهند شد. یکی از مدیران ارشد توئیتر گفت: سیاست توئیتر سالم سازی فضای مجازی است. بررسی توئیت های مرتبط با 5G می تواند تعداد شایعه ها در مورد آسیب زننده بودن این فناوری را تا حد چشمگیری کاهش دهد و از انتشار دروغ در این شبکه اجتماعی جلوگیری کند.

آمارهای منتشر شده از سوی توئیتر و شرکت های امنیتی در کشورهای مختلف نشان می دهد افراد سود جو پس از شیوع کرونا به شدت فعالیت خود را در فضای مجازی بیشتر کردند و با سوء استفاده از احساسات مردم خبرهای دروغ را به سرعت پخش و کالاهای مورد نظر خود را به فروش رساندند.

توئیتر اعلام کرد در اوایل شیوع کرونا تنها در مدت چند ماه بیش از 2 هزار و 230 مورد توئیت دروغ درباره کرونا و تاثیر آن بر بازار کالاهای مختلف منتشر شد. این شایعه ها نقش زیادی در هجوم مردم به فروشگاه های مواد غذایی و بهداشتی داشتند.

4144/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 27 خرداد 1399 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 3393

به "توئیتر با شایعه در مورد فناوری 5G مقابله می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توئیتر با شایعه در مورد فناوری 5G مقابله می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید